Skip to main content

نه جانم ، کار درست، راه درست

نه جانم ، کار درست، راه درست
آ. ائلیار

نه جانم ، کار درست، راه درست ، به رفتار دیگری مربوط نیست. من کار خودم را درست انجام میدهم اگر طرف مقابل درست انجام نمیدهد مشکل خودش است. به من خیلی ها فحش داده اند ولی من این کار را غلط میدانم بنابرین مقابله به مثل نکرده ام. مقابله به مثل غلط است. تو یا طرفدار آزادی برای همه هستی یا ضد آزادی هستی. راه دیگری نیست. آزادی خودی و غیر خودی ندارد.
کی میگه «سیاست رژیم هیچ»؟ سیاست رژیم همه چیز است. و موضع درست را مشخص میکند. فرهنگ «فحش بده-فحش بستون» همان فرهنگ مقابله به مثل است که رژیم سیاست خود را با آن پیش می برد و "مای نوعی" را انداخته تو همین سیاست. و خودش با دمش گردو می شکند.که حالیمان نیست.
به چه دلیل آزادی فرهنگ دیگری را نقض میکنی؟ کسی که آزادی دیگری را نقض کند آزادی خود را هم لگدمال میکند. اشتباه شما و امثال شما همینجاست. شما آزادی را برای خط فکری خود میخواهید. به این دلیل محترمانه شما

«ضد آزادی هستید». منظورم شمای نوعی ست. نه شخص شما.
هویت من آن است که آزادی خود و دیگری را رعایت کنم. آزادی را شامل دیگری و خود بدانم. آنرا عملاً حق و مال همه بدانم. آزادی من آزادی دیگری را نقض کند این نه آزادی ست و نه هویت. این ضد آزادی، ضد هویت و جعل هویت است. آزادی هویت انسان است و نمیتوان هویت دیگری را لگدمال کرد و گفت که من هویت دارم . نه این بی هویتی ست.