Skip to main content

جناب جمال این هم خبر با ذکر

جناب جمال این هم خبر با ذکر
Anonymous

جناب جمال این هم خبر با ذکر منبع
پیوستن 500 کرد عراقی به صفوف داعش
با وجود آنکه رسانه های جهان سعی در برجسته سازی ظلم های داعش به کردها را دارند، اما منابع اطلاعاتی اقلیم کردستان عراق از پیوستن 500 کرد عراقی به داعش در 2 سال گذشته خبر دادند.

به گزارش «شیعه نیوز» مسئول رسانه ای سازمان اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق روز گذشته ـ شنبه 18 بهمن ماه ـ با برگزاری کنفرانسی خبری گفت: در تحقیقات مشترکی که با مسئولان مختلف سازمان های دولت اقلیم کردستان عراق داشته ایم، مشخص شده است که در سال های 2013 و 2014 قریب به 500 تن از شهروندان این دولت محلی به داعش پیوسته اند.

«مریوان نقشبندی» ادامه داد: از این میان قریب به 150 نفر در درگیری هایی که با نیروهای پیشمرگه داشته اند، کشته شده و 50 نفر از آنان نیز توسط نیروهای اطلاعاتی دولت اقلیم کردستان عراق دستگیر شده اند.

وی با اشاره به این که حجم درگیری ها از سوی طرفین بالاست و تبلیغات فراوانی از سوی داعش انجام می گیرد، عنوان کرد: احتمال پیوستن این تعداد از افراد به داعش را از میان کردها را می دادیم و با توجه به سایر ارقام، این رقم کاملا طبیعی به چشم می آید.

در درگیری هایی که بین نیروهای داعش و نیروهای کرد از 10 ژوئن سال 2014 تا کنون در جریان است، صدها تن از طرفین کشته شده اند.
منبع: شیعه نیوز تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱