Skip to main content

خانم غیاثی گرامی، به نظر من

خانم غیاثی گرامی، به نظر من
اژدر بهنام

خانم غیاثی گرامی، به نظر من شما مرتکب چند اشتباه شده اید:
1- شما دفاع از حقوق خانم شیرزاد را با دفاع از خانم شیرزاد یکی می‌دانید، در صورتیکه اینگونه نیست.
آقای امرالله ابراهیمی هم تلاش کردند این کار را بکنند و به مدافعین حقوق خانم شیرزاد، این انگ و اتهام را زدند که از خانم شیرزاد دفاع می‌کنند.
این کار، وارونه جلوه دادن واقعیت، تلاش برای تغییر صورت مساله و به عبارتی، لوث کردن مساله برای ساکت کردن مخالفین است.
شما در نظر نمی گیرید که حتی مجرمین هم دارای حق و حقوقی هستند. از نظر شما در این میان متهمی وجود ندارد بلکه تنها مجرم وجود دارد و این مجرم هم هیچگونه حق و حقوقی ندارد.
ولی واقعیت این است که در این میان خانم شیرزاد متهم است. ممکن است مجرم هم باشد. ممکن است تمامی حرفهای خانم همیلی حقیقت محض باشد. کسی منکر این نیست ولی ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر می گوید:

"هر شخصی که به بزه کاری متهم شده باشد، بی گناه محسوب می شود تا هنگامی که در جريان محاکمه ای علنی که در آن تمام تضمين های لازم برای دفاع او تأمين شده باشد، مجرم بودن وی به طور قانونی محرز گردد."
در دادگاه رسانه ای ایران گلوبال که شما و دوستانتان برقرار کرده اید، تضمین های لازم برای دفاع تامین نشده اند.
معمولا قوانین جزایی کشورهای دمکراتیک جهان، این ماده را مد نظر داشته اند و کشور کانادا هم از این امر استثنا نیست.
خانم همیلی می گویند که در کانادا به دادگاه مراجعه کرده اند. بسیار عالی. ایشان می توانند در این دادگاه شهادت دهند و منتظر حکم دادگاه بمانند و هرگاه دادگاه حکم محکومیت خانم شیرزاد را صادر کرد، به افشاگری بپردازند و شهادتهای خود را علنی کنند و این چهره کریه شیرزاد را به جامعه بشناسانند. اگر هم نمی خواهند منتظر حکم بمانند تا زیانی به ایرانیان خارج نشین وارد نیاید، می توانند به دادگاه مراجعه کرده و با ارائه دلایل محکمه پسند خود، حکمی از دادگاه بگیرند که افشای این شهادتها بلامانع است. و آنوقت می توانند به افشاگری بپردازند و فکر می کنم که آنموقع سایت ایران گلوبال هم از آن استقبال می کند.
2- شما به درستی دیگران را دعوت می کنید که: "منتظر رأی دادگاه باشید" و درباره شهادتهای خانم همیلی از آنها می پرسید که "شما چه تحقیقاتی انجام داده‌اید که واهی بودن آن برای شما روشن شده است؟" ولی وقتی نوبت به خودتان می رسد، نه منتظر رأی دادگاه می مانید و نه از خودتان می پرسید که چه تحقیقاتی انجام داده‌اید که درست بودن آن برای شما روشن شده است؟ و در ضمن، فراموش می کنید که اینجا اساسا صحبت بر سر درستی و نادرستی این شهادتها نیست بلکه صحبت بر سر این است که اینجا جای ابراز این شهادتها نیست.
شما به درستی می پرسید: "آیا مینو همیلی این حق را هم ندارد که از نظر قانونی موضوع را دنبال کند؟"
به نظر من خانم همیلی یا هر کس دیگری حق دارد که موضوع را از نظر قانونی دنبال بکند و در همانجا هم شهادت خود را ارائه دهد. متاسفانه خانم همیلی، آقای ابراهیمی و شما، رسانه ها را با صحن دادگاه عوضی گرفته اید!
3- شما نوشته اید: "مدافعان گیتی شیرزاد از آن دسته هستند که برای رئیس مجلس، رئیس جمهور و مقامات بلند پایه سابق رژیم هم، که اکنون در حبس و یا در تبعید به سر می برند، سینه چاک می دهند"
من نمی دانم مدافعان گیتی شیرزاد چه کسانی هستند ولی اگر منظورتان از مدافعان گیتی شیرزاد، مدافعان "حقوق" خانم شیرزاد باشد، من هم یکی از آنها هستم. من از حقوق رئیس مجلس، رئیس جمهور و مقامات بلندپایه سابق و فعلی رژیم هم دفاع می کنم. آنها حتی به عنوان جنایتکاران جنگی و جنایت علیه بشریت، دارای حق و حقوقی هستند که باید از آن دفاع کرد. ولی این دفاع از حق و حقوق آنها بدین معنی نیست که بگوییم، بیایید جنایتهای آنها را فراموش کنیم. آنها باید در دادگاههای صلاحیت دار محاکمه و مجازات شوند. متاسفانه شما در اینجا هم مساله را دگرگونه جلوه می دهید تا مخالفین خود را ساکت کنید!
در مورد نوشته شما حرف بسیار است ولی جای آنها در یک کامنت نیست.
به امید روزی که قوانین مدنی دمکراتیک و فرهنگ مدنی در میان ما ایرانیان نهادینه شود.