Skip to main content

مسؤول محترم کامنت ها، 1ـ

مسؤول محترم کامنت ها، 1ـ
کاوه جویا

مسؤول محترم کامنت ها، 1ـ نوشته اید: " دو روز پیش شما کامنت ننوشته بودید بلکه کامنتی را که در زیر این نوشته منتشر نشده بود، نقل کرده بودید.". این سخن شما نادرست است. من در روز یکشنبه زیر این نوشتار کامنتی گذاشتم و در آن کامنت ضمن ابراز دیدگاه خود در باره ی لزوم رعایت آزادی بیان و رعایت بیطرفی در نشر کامنت ها، به عنوان نمونه یکی از کامنت های سانسور شده را که به من ایمیل شده بود، نقل کردم. پس می بینید که کامنت من تنها نقل یک کامنت دیگر نبود، بلکه آن کامنت نقل شده تنها بخشی از کامنت مرا تشکیل میداد. 2ـ نوشته اید : " آقای میهن نه در کامنت و نه توسط ایمیل، هیچگونه اعتراضی نکرده بود". این سخن شما نیز نادرست است. آقای "میهن" هم با ایمیل به من اعتراض خود را بیان داشت و هم کامنت دیگری در اعتراض به سانسور کامنت نخست خود فرستاد، که این کامنت هم سانسور شد و تنها پس از صحبت من با آقای توکلی منتشر

گردید. پس می بینید که آقای میهن اعتراض خود را به آگاهی رسانده و شما اعتراض ایشان را هم سانسور کرده اید. 3ـ نوشته اید که کامنت آقای "میهن" ربطی به برداشتن مجسمه فردوسی نداشت و فقط نقشی اخلال انگیز داشت". این کامنت زیر نوشتار " در باب برچيدن مجسمه فردوسى در سلماس" گذاشته شده بود و کاملاً با این نوشتار مربوط بود. حتی نقل قول هایی از نوشتار در کامنت آمده و پاسخ داده شده بود. نظر شما که می گویید این کامنت با نوشتار مربوط نبود نطری نادرست است. آیا اصلاً نوشتار و کامنت را خوانده اید؟ برای داوری بهتر، کامنت مورد گفتگو را دوباره در پایان این نوشته می آورم تا وضعیت داوری شخصی شما آشکارتر گردد. ضمناً واژه ی "اخلال انگیز" که در توصیف این کامنت به کار برده اید، ناروشن است و باید توضیح داده شود که چرا یک کامنت انتقادی را "اخلال انگیز" می نامید؟ آیا شما نقد و انتقاد را گونه ای "اخلال" می دانید؟ 5 ـ ادعا کرده اید که من در کارتان "دخالت بیمورد" کرده ام. آیا انتقاد از شیوه ی عمل شما "دخالت بیمورد" است؟ مگریکی از کارکرد های اصلی یک رسانه ی گروهی انتقاد نیست؟ پس چگونه مسؤول یک رسانه ی گروهی چون ایران گلوبال اینچنین نسبت به یک انتقاد محترمانه از خود بر می آشوبد و آن را "دخالت بیمورد" می نامد؟ لابد باید تنها از کار شما ستایش کرد تا آن دخالت "با مورد" قلمداد شود! 6 ـ با توضیحاتی که داده شد امیدوارم برایتان روشن شده باشد که همه ی آن اقداماتی که برای مذاکره و"رفع مشکل" توصیه کرده اید انجام شده و احتمالاً شما از آنها بیخبر بوده اید. 7 ـ توصیه به "احساس مسؤولیت" کرده و نوشته اید: " در مواردی که انسان اطلاعی از آن ندارد، یا باید ساکت بماند و یا اینکه بکوشد اطلاع کافی از آن بدست آورده و سپس اظهار نظر بکند.". این درس های اخلاقی شما در مشکل جاری پایه ای ندارد. دقیقاً احساس مسؤولیت نسبت به رعایت آزادی بیان و بیطرفی در ایران گلوبال بود که مرا به ورود در این مسأله برانگیخت. از سویی دقیقاً پس از آگاهی به اعمال خودکامگی در نشر کامنت ها بود که به ابراز دیدگاه خود پرداختم. در پایان کامنت سانسور شده ی آقای "میهن" را در زیر می آورم تا ادعای شما دایر بر بی ارتباط بودن آن با نوشتار "در باب برچيدن مجسمه فردوسى در سلماس" به گونه ای روشن تر به داوری گذارده شود:

کامنت برای نوشتار " در باب برچيدن مجسمه فردوسى در سلماس" :
نام: میهن
پان ترک برای حکومت جمهوری اسلامی دلسوزی میکند: " مخالفين در اين امر از اتفاق پيش افتاده استفاده يا سواستفاده كردند براى كوبيدن حاكميت" . خیلی خوب شد که برداشتن تندیس فردوسی در سلماس موجب شد پان ترک ها مشت خود را باز کنند و معلوم شود که اینها در واقع بخشی از رژیم هستند. در این نوشته شورای اسلامی شهر ساخته رژیم " شوراى شهر منتخب مردم سلماس " نامیده شده! این مقاله نویس حزب الهی های فرمایشی را که در "انتخابات" دروغین رژیم گزینش شده اند منتخب مردم میداند! پس رژیم آخوند ها اینقدر دمکراتیک بوده و ما نمیدانستیم ولی فقط پان ترک ها این را میدانند. ضمنا خوب است این مقاله نویس کمی خواندن و نوشتن هم تمرین کند تا دیگر "قاضی" را با "ز" ننویسد!