Skip to main content

همکار گرامی، آقای کاوه جویا،

همکار گرامی، آقای کاوه جویا،
مرحوم مسؤل سابق کامنتهای ایران گلوبال

همکار گرامی، آقای کاوه جویا،
مقاله‌ای نوشته می‌شود و کامنت نویسانی می‌آیند و مقاله را نقد می‌کنند. برای مسؤل کامنتها تفاوتی نمی‌کند که با نظرات مطرح شده در این کامنتها موافق است یا مخالف، همه این نقدها را منتشر می‌کند. (نقد توهین و اتهام و... ندارد).
کامنت نویسانی هم وجود دارند که کارشان بر هم زدن بحثهاست. می‌آیند و با طرح یک مسئله انحرافی، با یک کلمه نامربوط، با طعنه، مسیر بحث را عوض می‌کنند و آن را به بیراهه می‌برند و آنجا را به میدان جنگ "پان ترک" و "پان فارس" و... تبدیل می‌کنند. یا اصل مطلب را ول می‌کنند و می‌چسبند به غلط نوشتن یک لغت و آن را عمده می‌کنند. یا... از این شگردها فراوان است و کسی که با کامنتها سر و کار دارد، هر روز با آنها دست به گریبان است.
در مورد کامنت آقای میهن ماجرا از این قرار است: تشخیص من این بوده و هنوز هم این است که کامنت آقای میهن از این دست است. به همین دلی

به همین دلیل آن را منتشر نکردم.
آقای میهن نه در کامنتها اعتراضی به عدم انتشار کامنتشان کردند و نه برای ایمیل سایت چیزی نوشتند. بنابراین، نوشته من که ایشان اعتراضی نکرده بودند، درست است.
گویا ایشان به شما اعتراض کرده‌اند(متاسفانه من علم غیب نداشتم که بدانم). به شما که نه مسؤلیتی در این مورد دارید و نه مسؤل سایت هستید! و گویا شما این اعتراض را به آقای کیانوش توکلی منتقل کرده‌اید. آقای توکلی هم با من تماس گرفتند و بدون نامبردن از شما از من خواستند که کامنت را منتشر کنم و کامنت با توافق من و ایشان در "صفحه شما" منتشر شد.
نوشته اید: "...پس می بینید که آقای میهن اعتراض خود را به آگاهی رسانده و شما اعتراض ایشان را هم سانسور کرده اید. " این هم اتهامی است دیگر که به من می‌زنید. کمی فکر کنید، وقتی اعتراضی از کانال صحیح صورت نگرفته و به آگاهی من نرسیده، من چگونه این اعتراض را سانسور کرده‌ام؟ احتمالا آقای میهن به شما نگفته‌اند که ایشان، همزمان با اطلاع دهی به شما (و نه به مسؤلین این کار) یک کامنت اعتراضی هم نوشتند که آن هم در "صفحه شما" منتشر شده بود.
بنابراین، تنها اعتراض رسمی و مستقیم ایشان، برخلاف ادعای شما و ایشان، منتشر شده بود.
از شما انتظار می‌رفت به ایشان می‌گفتید که درست این است که مستقیما از طریق ایمیل یا در کامنتها به آن اعتراض کنند و در ضمن، این اعتراض را به آقای توکلی یا من اطلاع می‌دادید و این حق شما هم بود که در این مورد توضیح می‌خواستید. شما به جای این کار، مستقیما وارد عمل شدید و "کامنت"ی نوشتید و کامنت منتشر نشده را نقل کردید (یعنی در حقیقت آن را در اینجا و برخلاف تصمیم مسؤل این بخش به نحوی منتشر کردید) و به من توپیدید و متهم کردید که اصل آزادی بیان و نقد را نقض کرده‌ام و سانسور یکسویه را برقرار کرده‌ام.
آقای جویای گرامی، انتقاد از شیوه کار، به هیچوجه دخالت در کار نیست ولی این کار شما دخالت آشکار و بیمورد شما در کار من بود. اگر شما بدون نقل کامنت آقای میهن به من اعتراض می کردید، من نه تنها کامنت شما را دخالت در کارم نمی‌دانستم بلکه از آن استقبال می‌کردم و به شما توضیح می‌دادم.
با توضیحاتی که داده شد، امیدوارم روشن شده باشد که شما در رابطه با من، هیچ اقدام مستقیمی برای مذاکره و "رفع مشکل" انجام نداده‌اید و اقداماتی کرده اید که روح من هم نمی توانست از آن خبردار باشد.
آقای کاوه جویای گرامی، همانطور که نوشتم، برخی از کامنت نویسان کارشان این است که بحثهای جاری را بر هم بزنند. تشخیص من این است که کامنت آقای میهن هم از این دست بود و بحث را از برداشتن مجسمه فردوسی به فحاشی های "پانی" می‌کشاند. ممکن است تشخیص من نادرست باشد، وحی منزل نیست.
حالا دخالت بی مورد شما و ادامه این بحث در اینجا این وظیفه را بعهده گرفته است در صورتی که زیر این مقاله، صرفنظر از اینکه من با آن موافق باشم یا مخالف، جای بحث در مورد برداشتن مجسمه فردوسی در سلماس است.
از شما دعوت می‌کنم، اگر قانع نشدید، برای اینکه به انحراف بیشتر بحث اصلی در اینجا کمک نکنیم، بحث خودمان را یا به ایمیل منتقل کنیم و یا اینکه در این مورد مطلبی مستقل در سایت بنویسید و منتشر کنید تا در آنجا به بحث ادامه بدهیم.
در صورتی که تصمیم به نوشتن ایمیل گرفتید، لطفا از ایمیل info@iranglobal.info استفاده کنید تا گردانندگان سایت هم بطور اتوماتیک در جریان قرار بگیرند.
با تشکر