Skip to main content

«آيا هنوز اين فرهنگ تهمت زنى

«آيا هنوز اين فرهنگ تهمت زنى
آ. ائلیار

«آيا هنوز اين فرهنگ تهمت زنى وخوار انگارى بعد از دهها سال زندگى در غرب، از جامعه سياسى ايران رخت برنبسته؟»
خانم معصومه ی گرامی، متأسفانه خودتان شاهد هستید که این «فرهنگ بی فرهنگی» نه تنها رخت بر نبسته بل قوی تر هم شده است. زندگی در جوامع متمدن به آدمی که قدرت آموختن ندارد بعد از 100 سال هم چیزی نمیدهد. ولی کسی که توانایی یادگیری دارد در یک ماه هم چیزهای لازم را میاموزد. زندگی بعضی ها در جوامع پیشرفته حکم مو سفید کردن در آسیاب را دارد. نه در تجربه و آموختن و عمل کردن. فرهنگ داعشی در تار و پود ما زهرش را پخش کرده و تمیز شدنی هم نیست. دست اندرکاران به مقوله ی «افشاگری» چسبیده اند. اصلا نمی دانند معنی آن چیست؟ چه قواعدی دارد تاریخچه اش چیست، چگونه استعمال شده ،چرا وقتش گذشته و چرا نباید به ماقبل تاریخ رفت. کسانی که به این مقوله چسبیده اند صاحب فرهنگ عقب مانده ای هستند که به تاریخ تعلق دارد.

در این فرهنگ «افشاگر» کسی ست که خودش «هم محکمه است و هم قاضی-دادستان-زندانبان- زندان- شکنجه گر- و دار زن». این معنای افشارگر است که عمل اش را نیز افشاگری گویند. روشن است کسی که همه ی این چیزها را در وجود خود جمع کرده است فقط یک داعشی با فرهنگ داعشی می تواند باشد. یعنی خلخالی و گیلانی ست. شگفت آور آن است که چنین کسانی خود را «پیشرو و خدمت گذار جامعه و آزادی» به محیط قالب میکنند. خیال میکنند مردم از کوه قاف تازه تشریف آورده اند.
کسی که خود را «دادگاه» بداند معلوم است که دیگر «محکمه» را نمی شناسد و چنین مقوله ای هم به گله اش فرو نرود.
در این فرهنگ اصلاً واژه ی «دادگاه» وجود ندارد. شخص تنها خود را می بیند و همه کاره.
و مدام حکم محکومیت بیرون میدهد.
ایران گلوبال هم با نقض اصول خود میخواهد این «بی فرهنگی» را به بحث بگذارد و حداقل خواننده خود را بهتر بشناسد.
در حقیقت این، فرهنگ بخشی از آدمهاست.اینان هنوز در فرهنگ حزب الله -افشا کن-افشاکن - 57 درجا میزنند. و غیر از این فرهنگ هم چیزی نمی سناسند.