Skip to main content

یکی از این «خود قاضی و دادگاه

یکی از این «خود قاضی و دادگاه
آ. ائلیار

یکی از این «خود قاضی و دادگاه شدگان» نوشته :
-«قوانین موجودی که شما مدافع آن هستید؛ هیچکدام در جهت دفاع از آزادی و «انسان» نیست. از اینرو لطف کنید و قانون را به رخ نکشید»
و در جمله دیگر میگوید:«می خواهم این نکته برای شما روشن باشد که نزد من؛ هیچ قانونی معتبر نیست! »

قانونی که به رخ ایشان کشیده شده ماده 11 قانون حقوق بشر جهانی ست که میگوید:
«"هر شخصی که به بزه کاری متهم شده باشد، بی گناه محسوب می شود تا هنگامی که در جريان محاکمه ای علنی که در آن تمام تضمين های لازم برای دفاع او تأمين شده باشد، مجرم بودن وی به طور قانونی محرز گردد."»

ادعا میکند این قوانین حقوق بشر یا این ماده در دفاع از انسان نیست. آیا این ماده از انسان دفاع نمی کند؟ پس نقض کردن و دور انداختن آن از انسان دفاع میکند؟

روشن است که این قانون«خود قاضی شدن» ایشان را غلط میداند و چون مخالف عمل افشاگری ایشان است پس آن را دور میاندازد.
یعنی اینکه «خودش همه چیز» است .
«قاضی ست و دادستان و همه چیز».
این فرهنگ از بیخ و بن اشکال دارد. فرهنگ استبدادی جامعه ماست که زندگی خیلی ها را هدایت میکند. چه در خارج و چه در داخل. نقد این فرهنگ عقب مانده و منحط وظیفه ی هر انسان آزاد اندیش است.

و اینکه برای این جناب «هیچ قانونی معتبر نیست» از عمل اش پیداست. کسی که پای بند به «اصول و قانونی انسانی و حقوق بشری» باشد «افشاگر» نمی شود و به «افشاگری اشتغال نمی ورزد.»
چون افشاگر خود «دادگاه وقاضی و مجازات کننده و شکنجه گر» است. کسی که پای بند قانون باشد این کار را پیشه نمیکند.
اگر مشکلی دارد به دادگاه که صلاحیت رسیدگی قانونی دارد میرود.

کسی که قانون سرش نمیشود. حقوق بشر نمی شناسد آمده برای ما چه میخواهد بگوید و چه پیامی برای بهزیستی دارد؟ «بی قانونی»؟ بی قانونی را 36 سال است امتحان میکنیم و به داعش رسیده ایم. جناب محترم میخواهی این داعش حاکم را دوم و سوم و چهارم و تا الی آخر بکنی برای این ملت نگونبخت؟

از سوی دیگر سخن نادرست بخورد خواننده میدهد که میگوید:«برای من هیچ قانونی معتبر نیست». در کشوری که این جناب زندگی میکند «به قانون آنجا گردن گذاشته که هیچ به قانون خانواده و محیط هم گردن خم کرده و اطاعت میکند». انسان در یک خانواده و کشور بدون رعایت قانون نمی تواند زندگی کند. سخن بیخوده ای را به خورد خواننده میدهد و خیال میکند کسی چیزی نمیداند.بدون رعایت قانون باید بروی در بالای کوه جان به جان آفرین تسلیم کنی. اگر زنده ای از قانون اطاعت میکنی. باد هوا هم بخورد خواننده نده.

بیش از 100 نفر از مخالفان حکومت در خارج کشته شده اند و آخری هم مرگ همکار هرانا در ترکیه بود. «شماها» که پیشه ی افشاگری دارید چرا دنبال روشن کردن این کارها نمی روید؟! و اسناد آنها را به دادگاههای صلاحیت دار فراهم نمیکنید؟
که دیگران هم آفرین بگویند.
تا جایی که من به عنوان یکی از گردانندگان سایت ایران گلوبال اینجا از کارهای «افشاگرانه»ی شما ها مشاهده کرده ام :
1- به قربانیان رژیم چسبیده اید
2-به جداشدگان از فلان و بهمان سازمان و خط سیاسی.
این کارها چه معنی دارد؟ «شماها» به قانون هم پای بند نیستید. خوب، خیال میکنید مردم نان را با گوششان خورده اند که چنین
حرکات را نمی توانند بسنجند و دست چپ و راستشان را از هم تشخیص بدهند؟ والله خیلی خردمند تشریف دارید. شماها از مریخ آمده اید. و با مردم زمین بیگانه اید.

این را هم اشاره کنم که «کد سایت» یا اجازه ی انتشار مطلب با تصمیم «فردی» به آقای ابراهیمی داده شده . این اجازه توسط «جمع» داده نشده است. جمع با این غلط کاریها فاصله دارد.