Skip to main content

یادم میآید وقتیکه خانواده ما

یادم میآید وقتیکه خانواده ما
Anonymous

یادم میآید وقتیکه خانواده ما حدود 45 سال پیش از یکی از استانهای جنوبی ایران بتهران منتقل شد، من در سال اول دبیرستان بخاطر گویش غیر تهرانیم، از ادای مطلب پرسیده شده عاجز بودم وهیجگاه نتوانستم جمله ام را کامل پایان دهم. استعدادی میانه داشتم ولی با وجود این، سال دوم دبیرستان را میبایست تکرار کنم. مدت سه تا چهار سال زمان برد تا توانستم خود را دوباره در چرخه آموزش دبیرستانی بیابم. میگویم استعداد میانه چون توانسته ام در داخل ودر خارج از ایران دو رشته دانشگاهی متفاوت از یکدیگر را پایان دهم و در رشته خودم در آلمان مشغول بکار شوم.
در آن دوران، یک آزمایش IQ از من و دیگر همکلاسیهایم، در شرایط من، میتوانست IQ کمتر از 85 شامل ما شود. میخواهم نتیجه بگیرم که یک آزمایش IQ در استان آذربایجان، کردستان، لرستان و بلوچستان بزبان فارسی، زیر زبان فارسی باید خط کشید، ودر شرایط فعلی،

نتیجه ای بهتر از این نباید انتظار داشت. من میتوانم به جرئت بگویم، یک آزمایش IQ تنها در شهرهای بزرگ که به زبان فارسی گفتگو میشود، میتواند نتیجه ایی بالاتر از 90 را شامل دانش آموزان فارسی زبان کند.
کامنت گذاران التراترک بیاد داشته باشند که بقول خودشان جمعیت آنها 30 تا 40 درصد ایران را تشکیل میدهند و در این آزمایش، آنها نه در خواب بوده اند ونه در خانه پیش مادرشان نشسته بوده اند. پس اگر خودتان در خانه شیشه ایی نشسته اید خواهش میکنم که به سوی دیگران سنگ پرتاب نکنید!