Skip to main content

« زبان مادری و رابطه آن با

« زبان مادری و رابطه آن با
آ. ائلیار

وضعیت متهم در مقاله ی اکبرعبادی:
« زبان مادری و رابطه آن با مراسم شعر و موسیقی – بخش اول-دوم-سوم»
که توسط «کریم عبادی» نوشته شده،برای وارد کردن اتهامات «وابسته به حکومت-مجاهدین-فعال ناصادق» و
تخطئه تلاشهای فعال مدنی علیرضا فرشی استاد اخراجی دانشگاه آزاد بین المللی جلفا ست .
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری شنبه ۲ اسفند ماه یکی از گردانندگان صفحه فیسبوک کمپین کسب مجوز رسمی برای گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در ایران به نام علیرضا فرشی یئکانلی توسط ماموران امنیتی در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است.

علیرضا فرشی استاد اخراجی دانشگاه آزاد بین المللی جلفا سال گذشته نیز در چنین روزی در تهران به همراه تعداد دیگر از فعالان آذربایجانی توسط ماموران امنیتی با هجوم به مراسم بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و در نهایت اردیبهشت ماه ۹۳ با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
« زبان مادری و رابطه آن با مراسم شعر و موسیقی – بخش اول-دوم-سوم» درسایت درج شد و نقد مطالب آن از طرف خوانندگان و سایت آغاز شد. تا امروز سه شنبه کامنت های زیاد و دو مقاله در نقد نوسته ی کریم عبادی در سایت منتشر شده است.
علت انتشار نوشته ی عبادی را چنین نوشتم:
«چرا این مطلب را درج کردم ؟ باید عرض کنم که ما خیلی وقتها مطالب زیادی در مورد فعالان آذربایجانی دریافت میکنیم که همه ی این نوشته ها مشخصات یکسانی دارند:
1- اتهام زنی به افراد
2- تفرقه و اختلاف افکنی بین فعالان
3- وابسته جلوه دادن اشخاص
و...
این نوشته که انتشار یافته یکی از اینهاست. من آگاهانه این نوشته را منتشر کرده ام که خصوصیات این نوع نوشته ها در سایت
مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
و حساب دست ارسال کنندگان این نوع نوشته ها بیاید.»
و حال که «به گزارش خبرگزاری هرانا،طی روز جاری شنبه ۲ اسفند ماه علیرضا فرشی یئکانلی توسط ماموران امنیتی در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است. »
روشن میشود کریم عبادی «چه کسی را و چرا » در این مقاله ی سه قسمتی مورد اتهام زنی قرار داده است. و روشن شده که چرا علیه علیرضا فرشی یئکانلی تبلیغات راه انداخته است. و این مقاله و تبلیغات از کداف طرف جاری بود.