Skip to main content

چریک گرامی،

چریک گرامی،
آ. ائلیار

چریک گرامی،

کور رنگ ها- مین اوچ یوز قدیم لر- 1300 قدیم :
قدیمی هایی که از تاریخ مصرف شان 1300 سال سپری شده:

تا جایی که من در « نوشته ها و کامنتها» متوجه شده ام این عوضی گیرندگان -تفاوت سیب و خربزه نشناسان-3 بخش اند:

1- بخشی که خط امامی هستند و با 72 مرام مختلف و متضاد و 72 آی پی چیز می نویسند. با متد حزب الله ، همه ی «میز و کتابها» را با چماق «تبلیغات» میخوانند جمع کنند. تنها خط آقا بماند. و جرئت بیان آشکار آن را هم ندارند. سیاست «اختلاف بیانداز و حکومت کن» را پیش می برند. گاها هم خود را با اسامی مدارک رشته های تحصیلی گوناگون و درس خوانده در خارج معرفی می کنند. که مثلا آکادمیسیین هستند. و نوشته های مثلا دانشگاهی صادر میکنند. اینها را با اسامی «شهدان کربلا-لشگر غیبی 72» نام می بریم.

2- بخش دوم در دایره ی «تعصب ملی گرایی» اسیراند و چشم شان غیر از ناسیونالیسم چیزی نمی بیند. فقط قادر به تشخیض یک رنگ هستند. «رنگ ایران فارسی». دیگر رنگ ها برایشان محو و نابود است. مثل این دکتر ما. و در سیاست هم غیر از انگلیس و روس چیزی نمی بینند. « ویران پرستان».

3- بخش سوم «ناسیونالیسهایی» هستند که همه ی راه حلها را بی نتیجه میدانند و میخواهند با ابزار« مقابله به مثل و کینه و نفرت و درگیری» به هدف خود «جدایی» برسند. «تبریز-باکو-آنکارا»چی لار. (ری-زی-چی لر).

من این سه بخش را کور رنگها ( رنگ بیلمزلر» می نامم .

خصلت عمده ی اینها « ضد چپ» بودنشان است.و در این خصوصیت همه مشترک هستند. کور-کورانه با چپ دشمنی میکنند. بدون اینکه معنی «نقد» را بفهمند. دشمنی را جای نقد نهاده اند. به قول ما «ننم من کور دییب-هرگلنی وور دییب» هستند. -مادرم مرا کور نامیده -هرکه جلو ام سبز شد- می زنم اش.

اینها هزار و یک «ادا و اطوار» دارند. آب را گل آلود میکنند که ماهی خود را بگیرند.
در حقیقت عقب مانده ترین قشر جامعه ی فکر اند که بی فکر اند. و تاریخ مصرفشان 1300 سال است که گذشته . اما زور میزنند که به کار آیند. ما آنها را -تاریخ مصرف گذشتگان -« 1300 قدیم»-مین اوچ یوز قدیم- می نامیم.