Skip to main content

خسرو گرامی،

خسرو گرامی،
آ. ائلیار

خسرو گرامی،
1-ننوشته ای«نادرستی ها» کدام اند؟چرا؟کسی که نادرستی می بیند بدون نشان دادن آنها همین جوری حرف بزند به معنای آن است که حرفی برای گفتن ندارد. و فقط شعار میدهد. که چیزی را روشن نمیکند.

2- در نوشته ی من سیاست ستمکشان جامعه ذکر شده و شامل مردمی ست که حقوق آنها باعدم دموکراسی-وجود تبعیض- عدم معشیت انسانی نقض شده است.وگفته شده که سیاست دفاع از حقوق آنها باید مستقل باشد. برخود تکیه کند، خود تصمیم بگیرد، به امید حل مسایل خود با حمایت دولتهای بزرگ نباشد. بداند تنها با مبارزه ی خود و با مردم خود میتواند به دستاوردهای ارزشمند برسد.
خوب ، آیا از این سیاست«مارکسیستها» دفاع میکنند؟ اگر میکنند به وظیفه ی خودعمل میکنند واگر نمی کنتد باید بکنند.شما بگویید چه چیز این «سیاست تکیه به خود» افراطی ست؟ یا کجایش مارکسیستی ست؟ اگر مارکسیسم اینه که ستمدیده به خود متکی باشد -درمبارزه، چرا نادرست است؟

3- ائلیار اعتراض ندارد -نامه را نقد کرده. بگویید کجایش نادرست است؟
4- در نوشته ی من صحبت از "طبقه زحمتکش و کارگر" نشده ، بل صحبت از «همه ی آنهایی شده که حقوقشان توسط حکومت نقض شده» است. که این البته شامل کارگران هم میشود.
5- همینطورواژه ی «امپریالیسم و نوکرانش» نیز نیامده است. من به مبارزه و سیاست ستمکشان جامعه از زاویه ی ««امپریالیسم و نوکرانش» نگاه نکرده ام. این زاویه با زاویه دید من کاملا متفاوت است.
6- سخن شما نشان میدهد که درکی از دید مارکسیستی ندارید. از مارکسیسم تنها «امپریالیسم و کارگر» را بلدید و با این عینک به نقد نگریسته اید. امپریالیسم ربطی به مارکسیسم ندارد و از مقولات «لنینیسم» است. و از کارگر هم سخنی درمیان نیامده است.
7- سیاست صدای امریکا و بی بی سی با سیاست خارجی دولتهایشان تنظیم میشود. نه با سیاست رهایی ستمدگان جامعه ی ایران. به همین دلیل نباید به این سیاست دل بست و انتظاری داشت و به حمایت آن امیدوار بود. باید راه خود رفت و کار خود کرد. به تبعیضی که برایشان روا میدارند نیزاعتراض نمود. نباید سیاست مبارزه ی خود را با سیاست آنها پیوند زد.
8- و اما «قوز-باقوز»؛ نقد، چه مشکلی بر مشکل شما افزوده است؟که برایتان «قوز-باقوز» شده؟ مشکل نقد برای شما کجاست؟
نادرست است؟ چرا از نشان دادن آن سر بازده اید؟ با شعار و حرف کیلویی که چیزی روشن نمیشود و کسی هم به سخن آدم ارجی نمیدهد.