Skip to main content

مجسمه فردوسی شما بر شهر کوچک

مجسمه فردوسی شما بر شهر کوچک
Anonymous

مجسمه فردوسی شما بر شهر کوچک من، زخم دستان استعمار ترسوی شما است، که از حافظه تاریخی آذربایجان پاک نخواهد شد، و شما خیلی خوب میدانید که ما قدرتمان را از همین زخم ها گرفته ایم. قدرتی که با آن نه فقط سلماس بلکه تمام شهر ها و کوچه های آذربایجان را از نشانه های نژادپرستان متوهم پاک خواهیم کرد.

سلماس شهر کوچک کودکی های من.
شهر خسته از زلزله و خون و محرومیت و فقر. و با سقف های گرسنه. دستهای پینه بسته. شهری که باغها و مزرعه هایش خشک، نهر هایش بی آب شد .
شهری با کوچه های محروم . مدرسه های محروم . روستا های محروم از حق برابری و برادری مدعیان وحدت و...
شهری که تا دیروز خیلی ها نامش را هم نشنیده بودند، چون نه قتل عام سلماسیان در جنگ جهانی توسط یاغیان بی وطن آنقدر مهم بوده که دقتشان را جلب کند، نه وحشت و تروری که در کوههایش لانه کرده است. نه خشک شدن دریای اورمو در بیخ گوش اش.
شهری که سالهاست تنها سینمایش بسته شده ، اما هیچ مسئول خود خوانده ای برای حفظ امکانات فرهنگی این شهر آستین بالا نزده.
این شهر کوچک بی پروا، چند روزی بود که به مرکز دقت جهان ادب و علم و صنعت و اقتصاد و سیاست تبدیل شده بود. یکباره همه این دلسوزان مغز سوخته یادشان آمد که شهری به نام سلماس در آذربایجان وجود دارد که مججسمه فردوسی شما بر شهر کوچک من، زخم دستان استعمار ترسوی شما است، که از حافظه تاریخی آذربایجان پاک نخواهد شد، و شما خیلی خوب میدانید که ما قدرتمان را از همین زخم ها گرفته ایم. قدرتی که با آن نه فقط سلماس بلکه تمام شهر ها و کوچه های آذربایجان را از نشانه های نژادپرستان متوهم پاک خواهیم کرد.