Skip to main content

سخنان قابل تأمل نخست وزیر

سخنان قابل تأمل نخست وزیر
Anonymous

سخنان قابل تأمل نخست وزیر اسرائیل بر علیه رژیم ایران

آنچه ماهیت سخنرانی نتنیاهو در مورد ایران را از بیانات قبلی اش متمایز ساخت استفاده او از عالی ترین و تأثیر گذارترین تریبون جهان یعنی گنگره آمریکا که در مواردی برتریبون سازمان ملل متحد هم میچربد میباشد. از طرفی اختصاصی بودن موضوع سخنرانی برعلیه کشور ثالث از طرف سخنران مهمان یعنی بر غلیه ایران بود اقای نتانیاهو گویا پیش نویس توافقنامه اتمی ایران و امریکا را در جیب خود دارد گفت: با یک توافق اتمی با ایران مخالف نیست بلکه تاکید دارد که باید توافقی خوب بدست آید. به گفته او، توافقی که در هفته های اخیر با ایران در حال تنظیم بوده است، بسیار بد و ناکافی بوده و باید برای دستیابی به توافقی خوب تلاش شود و اگر قرار باشد که همین توافق بدست آید، همان بهتر که اصلا توافقی صورت نگیرد یکسال است که مرتب می گویند توافق بد نخواهیم کرد؛ خب حالا توافقی

توافقی خیلی بد تنظیم شده؛ قول باید عملی شود؛ آن را قبول نکنید؛ توافقی در کار نباشد بهتر از این توافق خیلی بد است.

در طول نزدیک به 4000 سال از تاریخ حیات یهود، بسیاری از قبایل بارها و بارها سعی کرده اند مردم یهودی را از بین ببرند. در تعطیلات یهودی پوریم، ما کتاب استر را میحوانیم که 2500 سال پیش از یک نایب السلطنه پارس به نام هامان یاد میکند که توطئه وقصد از بین برذن مردم یهودی را د اشت اما یک زن یهودی شجاع، ملکه استر، این توطئه را خنثی کرد و برای مردم یهودی این فرصت و حق را داد تا بتوانند از خود در برابردشمنان خود دفاع کنند و مردم ما را نجات بدهند وی رهبر کنونی ایران آیت الله علی خامنه ای را به طور تلویحی با «هامان»، صدراعظم زمان خشایارشاه، مقایسه کرد وگفت: امروزبرای دومین بار از سرزمین پارس (ایران) توسط دیگرسلطان پارسی توطئه ذیگری برای نابودی ملت یهود تدارک دیده میشود. رهبر ایران در توییتر خود می نویسد که اسرائیل باید نابود شود؛ درحالیکه در ایران اینترنت آزاد وجود ندارد تروریست دست پرورده ایران رهبرحزب الله لبنان نیز گفته است «اگر همه یهودیان به اسرائیل بروند، کار ما در تعقیب آنها آسان تر خواهد شد».

وی گفت: «من تنها می توانم از رهبران جهانی بخواهم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. آینده را بخاطر وضع موجود قربانی نکنند. اما من می توانم یک قول بدهم: آن روز که ملت یهود در برابر کشتار قوم خود منفعل بود، به پایان رسیده است. ما کشوری برای خود داریم؛ سربازان شجاع خود را داریم؛ سربازانی که از ما دفاع می کنند. اگر لازم باشد اسرائیل به تنهایی از خود دفاع خواهد کرد اما اسرائیل تنها نیست زیرا آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است؛ اسرائیل و آمریکا سرنوشت مشترکی دارند».

«حکومت ایران تنها مشکلی برای یهودیان نیست همانگونه که نازی ها تنها معضلی برای یهودیان نبودند. رژیم ایران تنها اسرائیل را تهدید نمی کند بلکه برای صلح جهان خطر دارد؛ برای آنکه درک کرد که چرا سلاح اتمی ایران می تواند خطرناک باشد باید ماهیت رژیم ایران را فهمید؛ ایران با داعش قابل مقایسه است؛ حکومت ایران همیشه برای آمریکا خطرناک خواهد بود؛ جنگی که ایران اکنون میان ایران و داعش وجود دارد، تهران را به همپیمان آمریکا مبدل نمی کند؛ داعش خود را «دولت اسلامی» می نامد و دیگری خود را «جمهوری اسلامی» توصیف کرده است؛ آنها اول می خواهند بر منطقه مسلط شوند و سپس جهان را به انقیاد بکشانند. در چنین وضعی نه تنها اسرائیل جایی برای زندگی نخواهد داشت بلکه کشورها و ملت های دیگر نیز جایی ندارند؛ تنها فرق این است که داعش خنجر و ساطور برای کشتن مردم در دست دارد و ایران دارد به سوی سلاح هسته ای پیش می رود و موشکهای بالیستیک دارد؛ نباید تنها به بردن بخشی از عملیات جنگی اکتفا کرد بلکه باید تلاش کرد که همه جنگ را برد زیرا بردن تنها یک صحنه از جنگ، پیروزی را کامل نمی کند..
طبق توافقی که دارد تنظیم شود، ایران می تواند سایت های اتمی خود را حفظ کند؛ ایران دو بار در حالی که مشغول ساخت سایت های اتمی دیگر بوده، دستگیر شده است و زمانی که کارهای نطنز و قم به پایان رسیده بود، و پس از آنکه خبرش منتشر شد، آن را علنی کرد...».نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تحریم ها علیه ایران تنها باید زمانی برداشته شود که سیاست ایران تغییر کند «اگر یران می خواهد که مانند یک کشور عادی پذیرفته شود باید مانند یک کشور عادی رفتار کند».

نخست وزیر اسرائیل یادآور شد که در دولت حسن روحانی نیز روند اعدام ها بشدت افزایش یافته است رژیم ایران بر چهار حوزه مهم منطقه مسلط شده است. او ازجمله لبنان سوریه عراق و یمن اشاره کرد.