Skip to main content

از : برزویه طبیب

از : برزویه طبیب
آ. ائلیار

ادامه:
از : برزویه طبیب
عنوان : سوال همچنان باقی است.
ایلیار عزیز سوال همچنان باقی است. ایا در جامعه ای که بوجود امدن انرا تبلیغ و ترویج میکنیم. چپ یا نیروی مترقی یا هرچه که اسم اش را بگذارید، به نیابت از مردم بر مردم حکومت خواهند کرد؟ اگر بلی پس باید چپ یا هرچه اسمش را میگذارید دنبال کسب قدرت باشد. یا ما منکر اصل حکومت نیابتی هستیم. یعنی مردم مستقیما و بدون واسطه ما ،یا هر گروه و دسته مترقی یا سوپر مترقی دیگر، خودشان بر خودشان حکومت خواهند کرد؟

اگر چنین است دیگر ما چرا باید دنبال قدرتی برویم که از ان استفاده نخواهیم کرد؟ گفته اید شورا ها گونی هستند و ارتجاع هم شورای خود را خواهد داشت. البته که چنین است، ولی اگر زمانی برسد که که شوراهای مردمی تشکیل شود ، شورا و حزب و انجمن ارتجاعی هیچ غلطی نمی تواند بکند، مگر اینکه مثل شوروی سابق ،حزبی که اوج ترقی خواهی هم بود، بیاید بگوید که ما بیداریم و چپ قدرت را در دست دارد ، ما در سراسر نقاط تسخیر شده رفقای جان بر کف را گمارده ایم که مواظب باشند، ای اهل شورا برید اسوده بخوابید.برزویه طبیب
۶۷۰٣۲ - تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱٣۹٣
از : آ. ائلیار
عنوان : تصرف قدرت توسط نیروی مترقی
برزویه طبیب عزیز
بله اصل حکومت مردم بر مردم است.
«چرا باید دنبال قدرتی برویم که از ان استفاده نخواهیم کرد؟»
-اگر نیروی مترقی دنبال کسب قدرت نرود نیروی ارتجاعی آنرا بدست خواهد گرفت.
برای حکومت مردم برمردم ضرورت دارد نیروی مترقی مردم را به سوی تصرف قدرت راهنمایی کند. ضعیف باشد ،یا درک نکند،ارتجاع قدرت را تصرف میکند.
مثال ۵۷ را داریم. ضعف نیروی مترقی باعث شد قدرت به دست ارتجاع تصرف شود.
لب سخن من اینه که نیروی مترقی جامعه باید قدرت را از طریق راهنمایی مردم تصرف کند.اشتباهات تاریخی نباید تکرار شوند.
مشکل اکتبر ، نه روش تصرف قدرت بل خود سیستم حاکمیت اشکال داشت.
فرمول روحانیت برای تصرف قدرت «امت-نفت»بود
فرمول نیروی مترقی «مردم-نفت» است.
۶۷۰٣۵ - تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱٣۹٣
از : برزویه طبیب
عنوان : متناقض
رفیق ایلیار این دو جمله شما متناقض اند:-اگر نیروی مترقی دنبال کسب قدرت نرود نیروی ارتجاعی آنرا بدست خواهد گرفت.
برای حکومت مردم برمردم ضرورت دارد نیروی مترقی مردم را به سوی تصرف قدرت راهنمایی کند. ضعیف باشد ،یا درک نکند،ارتجاع قدرت را تصرف میکند.
نیروی مترقی مردم را بسوی کسب قدرت راهنمایی میکند بانیروی مترقی بدنبال کسب قدرت نرود...زمین تا اسمان فرق دارند. این نیروی مترقی اگر بدنبال قدرت باشد، دیر یا زود ارتجاعی میشود، برزویه طبیب
۶۷۰۴۲ - تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱٣۹٣
از : آ. ائلیار
عنوان : حزب ابزار ستمدیدگان
عزیز،
روشن است که حزب بدون اکثریت زحمتکشان و ستمدیدگان نمی تواند کاری بکند. منظور از تصرف قدرت همانطور که در پایین هم قید شده هدایت بخش عظیم "«نیروی جامعه» ، اکثریت ستمدیدگان، به سوی هدف است. حزب ارگانی نه برای خود بل برای مردم است.
بله حق باشماست اگر تلاش حزب برای خود باشد نه برای مردم - تضاد پیش میاید که در گذشته دیده ایم. حزب ارگان سازمانیافته ی مردم است و جز ابزاری برای پیروزی مردم چیز دیگری نیست و نباید هم باشد. تسلط حزب بر مردم و قدرت فاجعه ای بود که در گذشته شاهد بودیم. بله منهم موافق این نکته ام که مردم به خود حکومت کنند نه حزب به مردم.
با تمام اینها میگویم ضرورت دارد حزب ستمدیدگان را برای تصرف قدرت آماده کند. غفلت، و ضعف نتیجه اش تصرف قدرت توسط نیروی ارتجاعی جامعه خواهد بود که بسیار قوی ست.
۶۷۰۵۰ - تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱٣۹٣