Skip to main content

جناب چریک؛ با کی بحث می کنی؟

جناب چریک؛ با کی بحث می کنی؟
Anonymous

جناب چریک؛ با کی بحث می کنی؟ به چه کسی می خواهی مسئولانه حرف زدن را یاد بدهی؟ بابا خیلی دلت خوشه به خدا. این آقای جامعه شناس که می بینی، چند روز پیش ادعا کرده بود که یک راننده اتوبوس طرفدار پ ک ک، یک دختر جوانی را در ترکیه چاقو زده و کشته. از آنجایی که تنها مورد قتل مشابه در آن روزها، قتل دختری به نام اؤزگه جان اصلان بود که به دست یک راننده مینیبوس (و نه اتوبوس) انجام شده بود، من بارها از استاد خواستم تا بگوید که دقیقا از کدام قتل صحبت می کند؛ چون گویا قاتل اؤزگه جان یک ناسیونالیست افراطی ترک بود. ولی ما اگر پشت گوشمان را دیده ایم که جواب و توضیح حضرت استاد را هم دیده ایم. تازه این آقا با این وضعش، هیچ کس را هم قبول ندارد و مثل گرامافون سوزن گیر کرده درباره تاریخ و جغرافی و ژئوپولتیک و مدرنیته و دلایل عقب ماندگی جامعه ایران و ... بلبل زبانی می کند.

یک نفر هم نیست بگوید که وجود 10 - 20 نفر جامعه شناس! مثل تو کافی است تا جامعه بشری به عصر پارینه سنگی رجعت کند. قدیمها، معماهایی بود از این دست که مثلا آن کدام امام بود که بالای فلان مناره در بصره توسط شغال خورده شد.
باید کلی از سلولهای مغزت کار می کشیدی تا پیدا می کردی که اولا امام نبود و پیغمبر بود، ثانیا بالای مناره نبود و ته چاه بود، ثالثا بصره نبود و کنعان بود، رابعا شغال نبود و گرگ بود و نهایتا گرگ هم کسی را نخورده بود. پس جواب معما می شد یوسف پیامبر. حالا نقل اخبار و تحلیلهای این آقاست. راننده اتوبوس نبود و راننده مینیبوس بود؛ پ ک ک چی نبود و بوزقورد چی بود، رضا شاه نبود و محمد رضا شاه بود ... با این وضعش جامعه شناس هم شده خیر سرش!