Skip to main content

بی بی سی فارسی دوباره گند زد!

بی بی سی فارسی دوباره گند زد!
Anonymous

بی بی سی فارسی دوباره گند زد!
بی بی سی فارسی که بدرستی مشخص نیست که آیا با پول مالیات مردم بریتانیا گردانده می شود یا به عنوان بخشی از صدا و سیمای رژیم جمهوری اسلامی ایران بودجه دریافت می کند با دعوت کردن از یک میهمان "آذری" دوباره سعی کرد تا مساله ی حق آموزش به زبان مادری را در مقابل تجزیه ی ایران قرار دهد

در برنامه ی هفته ی گذشته ی "صفحه ی دو آخر هفته" در قسمت دوم مساله ی آموزش به زبان مادری را مطرح نمود و در آن یک میهمان فارس و یک میهمان ترک دعوت کرد.

در این برنامه به دو نامه ی دانشجویان ترک آزربایجانی و قشقایی اشاره شدو به عنوان میهمان نیز آقای فرج سرکوهی و امیر خسروی را دعوت نموده بود. در حالیکه بی بی سی فارسی معلوم نیست که چرا یک مهندس را به عنوان کارشناس زبان و حقوق بشر . . .


در این برنامه به دو نامه ی دانشجویان ترک آزربایجانی و قشقایی اشاره شدو به عنوان میهمان نیز آقای فرج سرکوهی و امیر خسروی را دعوت نموده بود. در حالیکه بی بی سی فارسی معلوم نیست که چرا یک مهندس را به عنوان کارشناس زبان و حقوق بشر می خواهد جا بزند.

در این برنامه به جای نژادپرستی مثل امیر خسروی ، بی بی سی فارسی می توانست یک فعال مدنی آزربایجان را دعوت کند اما ترجیح داده است که یک........ را دعوت کند تا در برنامه چندین بار تکرار کند که اجداد او توسط ترکها مورد تجاوز واقع شده اند و از این رو زبانش به ترکی تغییر یافته است.

این برنامه که به مدیریت مهدی پرنپنچی ، ترکی که خود را "آذری" نامید و سعی کرد تا در دوره ی برگزاری برنامه ی یوروویزیون در آزربایجان شمالی چهره ای بد از این کشور را نشان دهد برگذار می شود اما جالب اینست که میهمانی فارس دعوت کرده تا از حق آموزش به زبان مادری دفاع کند و در مقابل آن میهمانی "آذری" نیز دعوت کرده است تا آموزش "به" زبان مادری را محکوم کرده مترادف با تجزیه ی ایران عزیزش قرار دهد.

بی شک بی بی سی با این اقدام می خواهد به ناخودآگاه بیننده بقبولاند که که فارسها از آموزش به زبان ترکی حمایت می کنند و این خود شما هستید که مانع آموزش به زبان مادریتان می باشید. ترفندی که در همه ی ارکان رژیم نژادپرست ایران به دفعات اجرا شده است.

در این برنامه امیر خسروی خود را یک "آذری" نامید و تاکید کرد که زبانش بدلیل آنچه که تجاوز ترکان "به ایران زمین وی" و اجدادش نامید به ترکی تغییر کرده است و او هیچ سختی یی در مورد آموزش به زبان فارسی نکشیده است

لازم به ذکر است آنانیکه خود را "آذری" به معنای بازمانده ای از نژاد آریایی که هرگز وجود ندارد معرفی می کنند اغلب دچار سردرگمی در هویتشان بوده و قادر به تشخیص این مطلب که پدران و مادرانشان در گذشته که بوده است نمی باشند آنها هماره پنداشته اند که اجداد آریایی شان با تجاوز ترک و عرب به ترکزبان و عرب زبان تغییر یافته اند این در حالیست که این ادعا در واقع نوعی از مردسالاری کوچه بازاری و در بطن خود "فحش" است

لازم به ذکر است که بی بی سی فارسی مرتبا برنامه های ترکستیز پخش می کند و در سایتش نیز نوشته های ترکستیز منتشر می کند که اغلب توسط مهرداد فرهمند ، مهدی پرپنچی و نظایرهم انجام می شود که همگی "آذری" بوده و ترک نیستند!