Skip to main content

طیب اردوغان از دولت ارمنستان

طیب اردوغان از دولت ارمنستان
Anonymous

طیب اردوغان از دولت ارمنستان دعوت که آرشیو های خود را در اختیار تاریخ دانان قرار دهد.
ارمنستان میگوید, نه خیر باز نمیکنیم. چرایش معلوم است.

«ترکیه در اجلاس اسناد جنگ جهانی‌ اول در صدمین سالگرد آن خواستار باز شدن آرشیو‌های ارمنستان بر روی مورخین مربوط به ادعای کذب آنان در مورد کشتار ارامنه»
(واقعیات مربوط به مسئله ارمنی باید جستجو شود، آرشیوهاست. ولی متاسفانه تاکنون به این دعوت ما ترتیب اثر داده نشده است. زیرا هدف یافتن واقعیت نبوده بلکه حمله به ترکیه و متضرر ساختن ماست.)
انتقاد شدید اردوغان از تبلیغات منفی بر علیه ترکیه
رئیس جمهور ترکیه یکبار دیگر ارمنستان را دعوت کرد تا آرشیوهای خود را برروی محققین باز کند
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تبلیغات بر علیه ترکیه بعلت وقایع سال ۱۹۱۵ را مورد انتقاد قرار داد.
اردوغان طی سخنانی در اجلاس " اسناد جنگ جهانی اول در صدمین سالگرد آن " در استانبول یکبار دیگر از ارمنستان خواستار گردید تا آرشیو های خود را بر روی مورخین باز کند.
اردوغان گفت : بیائید به آرشیوهای ما نگاه کنید، تمامی اسناد در این آرشیوها موجود است. در آرشیوهای ما در حال حاضر صدها هزار و حتی بیش از یک میلیون سند وجود دارد که امور تصنیف آن به اتمام رسیده است. ارمنستان چند سند دارد؟ آرشیوهای خود را باز کند تا همگان بدانند. تمامی مورخین، کارشناسان آرشیو، سیاستمداران، باستان شناسان و حقوق دانان را موظف کردم تا در مورد اسناد موجود تحقیقاتی بعمل آورند. همه چیز آشکار است بیائید واقعیات را بدین صورت مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد ارمنستان نخواهد توانست از بسیج هایی که با توسل به راههای غیر اخلاقی بر علیه ترکیه آغاز کرده است چیزی عاید خود سازد.
رجب طیب اردوغان به سخنان خود چنین ادامه دارد : به واقعیتی که همه با آن نیاز داریم با تحت فشار قرار دادن مجالس کشورهای دیگر برای دست و پا کردن مصوبات و یا منتشر کردن مقالاتی در رسانه های گروهی دراین زمینه نمی توان دست یافت.جایی که واقعیات مربوط به مسئله ارمنی باید جستجو شود، آرشیوهاست. ولی متاسفانه تاکنون به این دعوت ما ترتیب اثر داده نشده است. زیرا هدف یافتن واقعیت نبوده بلکه حمله به ترکیه و متضرر ساختن ماست. ما حسابی نداریم که در این مورد بکسی بدهیم . اگر ما جویای درد و رنج هایی که ملت ما در طول ۱۰۰ الی ۱۵۰ سال اخیر بعلت این مسئله متحمل آن شده است، گردیم صد برابر بیشتر از ادعاهای کذایی ارامنه حرف برای گفتن داشتیم.
http://www.trt.net.tr/…/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A…