Skip to main content

مهمترین کاری که آقای رحیم

مهمترین کاری که آقای رحیم
اژدر بهنام

مهمترین کاری که آقای رحیم حدیدی ماسوله در این ویدئوی تبلیغاتی انجام داده است، تحریف تاریخ و توهین است.
آقای حدیدی مانند اکثر تبلیغاتچی‌ها، سندی هم برای ادعاهای خود ارائه نمی دهد. من هم تعجب می کنم که چرا ایران‌گلوبال، تحت نام آزادی بیان، به هر کسی اجازه می‌دهد تحریفات و دروغها را تبلیغ کنند و اشاعه دهند.
برای روشن شدن موضوع، من در اینجا تنها به چند نمونه از گفتار ایشان اشاره می‌کنم.
آقای حدیدی در ابتدای ویدئو می‌گوید:
"منظور ما از ائتلاف اسلام سیاسی یا اسلام ایدئولوژیک یا بنیادگرایی یعنی فدائیان اسلام، ائتلاف فدائیان اسلام با مجاهدین خلق، ائتلاف نهضت آزادی، جبهه ملی، حزب توده و فدائیان خلق و انجمنهای اسلامی سراسری دانشگاههای ایران در مقطع انقلاب و سازمان ملی زنان. همه اینها در ائتلاف اسلام سیاسی می گنجند و همه اینها رهبری خمینی را قبل از 22 بهمن، خیلی سالها قبل، رهبریشو (رهبریش را)

تایید کرده بودند، به سراغش رفته بودند".
حالا این سؤالات مطرح می‌شود که
1- سازمان ملی زنان کدام سازمان است؟ آیا ما چنین سازمانی در ایران داشتیم؟ تا آنجایی که من اطلاع دارم، پیش از انقلاب تنها یک سازمان زنان وجود داشت و آن هم سازمان زنان ایران بود که یک سازمان دولتی بود و در سال 1345 تاسیس شده بود. آیا منظور ایشان همین سازمان است؟
شاید هم منظور ایشان "تشکیلات دمکراتیک زنان" وابسته به حزب توده ایران است!
به هر حال، من سازمانی با نام "سازمان ملی ایران" نمی شناسم.
2- ایشان بر اساس کدام سند ادعا می‌کند که فدائیان خلق ایران "رهبری خمینی را قبل از 22 بهمن، خیلی سالها قبل" تایید کرده بودند؟ آیا این یک تحریف آشکار نیست؟
3- ایشان بر اساس کدام سند ادعا می‌کند که حزب توده ایران و فدائیان خلق ایران به "سراغ" خمینی رفته بودند؟
ایشان در ادامه ادعا می‌کند که "پادشاهان قاجار نیز اصل و نسب مغولی داشتند" و "آقا محمد خان قاجار به تبار مغولی خودش افتخار می‌کند".
در این که آقامحمدخان قاجار یکی از ظالم‌ترین پادشاهان ایران بود و جنایات بیشماری کرد، شکی وجود ندارد. ولی این که این پادشاه، تبار مغولی داشته و به تبار مغولی خودش افتخار هم می‌کرده، از آن حرفهای بی سر و ته است که فکر می‌کنم اختراع خود آقای حدیدی بوده و هیچ سندی در این مورد یافت نخواهد شد.
ایشان در ادامه می‌گوید: "ما از این تاریخ 2 قرن تسلط اعراب و نزدیک به 10 قرن تهاجم ایلات و ترک و مغول، بیگانه بر سرزمین ایران، هیچ جایی اسم ایران دیده نمی‌شود..."
آیا واقعا آقای حدیدی حتی یک بار به خود زحمت نداده است که نگاهی گذرا به تاریخ این دوران بیندازد؟ راه دور نرویم، در دوره تسلط ترکان قاجار، در اسناد بسیاری نام ایران وجود دارد. حالا یا به صورت مملکت ایران یا بصورت ممالک محروسه ایران.
آیا ایشان از این اطلاعات ابتدایی بی بهره است یا تنها به قصد تبلیغ بی پایه و اساس و تحریف این ویدئو را تهیه کرده است؟
من نمی‌خواهم به همه موارد تحریفات آقای حدیدی بپردازم. ولی لازم می‌دانم که به لحن گفتار او در مورد مخالفانش نیز اشاره‌ای بکنم.
ایشان با این لحن از غلام یحیی دانشیان، دبیر اول فرقه دمکرات آذربایجان یاد می‌کند: "رهبر فرقه دمکرات آذربایجان، یک دزد فاسد راهزن، غلام یحیی دانشیان"
تا آنجایی که من می‌دانم، غلام یحیی دانشیان در حزب خود، چهره محبوبی نبوده است ولی آیا نام بردن از او به این صورت، شایسته یک انسان سیاسی است؟ آقای حدیدی در یک صحبت سیاسی این چنین سخن می‌گوید یا در میان یک عده لات و چاقوکش؟