Skip to main content

«روشن است با سرکوب حوثی ها

«روشن است با سرکوب حوثی ها
Anonymous

«روشن است با سرکوب حوثی ها القاعده قدرت اصلی در یمن خواهد بود و امریکا همان اشتباهی که در افغانستان کرد را این بار یمن تجربه خواهد کرد و امریکا همان اشتباهی که در افغانستان کرد را این بار یمن تجربه خواهد کرد»
مشکلی که من با این جور تحلیلها و نوشته ها دارم اینه که ابتدا فرض میشه آمریکا و کشورهای غربی به دنبال آرامش و ثبات خاورمیانه هستند، بعد نتایج دلخواه گرفته میشه که اغلب هم تناقض آمیزه. مثلا، عزیز من؛ اگر شما متوجه هستی که با حذف حوثی ها قدرت میافته دست القاعده و داعش، تحلیلگران آمریکایی هم این قدر عقلشون میرسه. تازه اونها اطلاعات بسیار دقیقتری از این نقشه شما رو در اختیار دارن. پس اگه دست عربستان رو باز میذارن، معنیش اینه که بدشون نمیاد قدرت بیافته دست القاعده و شاید هم داعش. تجربه نشون داده که وقتی پای منافع استراتژیکشون به میون بیاد، آمریکاییها با کسی شوخی ندارن.

مثال اخیرش همین مورد کریمه که به شدت با قدرت غیر قابل انکاری مثل روسیه برخورد کردن (تحریمها و ... . چون روشن بود که نمیشد با روسیه به لحاظ نظامی درافتاد). پس وقتی آمریکاییها با القاعده و جبهه النصره و امثال آنها مماشات میکنن، معنیش اینه که اشتباه نمی کنن. بلکه طرح و پروژه این جوریه و باید به هر شکلی جلو بره. یعنی گروههای اولتراافراطی مثل داعش قدرت بگیرن و همه جا هرج و مرج بوجود بیارن. بعد آمریکاییها مثل رامبو ظاهر میشن و مثلا کوبانی رو نجات میدن و بعدش هم تو اربیل پایگاه هوایی درست میکنن و برا خودشون متحد دست و پا میکنن. اسلحه هاشون رو هم هی مرتب آب میکنن. هر موشکی که از جنگنده های عربستان شلیک بشه، یعنی باید یک موشک از آمریکا بجاش خریداری بشه؛ به اضافه قطعات یک بار مصرف و لاستیک و کذا و کذا. آمریکاییها از خداشون هم هست که تا ابد اینجا درگیری باشه. همه چیز خیلی مشکوکه. قدرت گرفتن ناگهانی داعش، اینکه این همه مملکت متحد شده اند ولی باز کار مبارزه با داعش این قدر کند پیش میره. این که جبهه النصره تو سوریه پیش روی میکنه و خیلی چیزهای دیگه. متاسفانه تحلیل دقیق و جامعی از اوضاع رو من تا به حال ندیده ام.
ضمنا فکر کنم برای کسی مهم نیست که ملت گلوی خودشون رو تو نماز جمعه با گفتن مرگ بر اسرائیل پاره کنن. مهم اینه که این سیاست محو اسرائیل عملا کنار گذاشته بشه که اون هم اگه مذاکرات اتمی به نتیجه برسه، اتوماتیک کنار گذاشته میشه. چون جمهوری اسلامی با چی میخواد اسرائیل اتمی رو محو بکنه وقتی سلاح اتمی نداشته باشه؟