Skip to main content

ایران حتی در دوره سلطه ایلات

ایران حتی در دوره سلطه ایلات
اقبال اقبالی

ایران حتی در دوره سلطه ایلات نتنها تجزیه نشد، بلکه انقلاب مشروطه را خلق کرد و روند درهم آمیزی تباری، فرهنگی، قومی را سپری کرده و به جامعه ای شهروندی ارتقاء یافته است. بافت اجتماعی ایران کنونی تجزیه ناپذیر است و تجزیه یک کشور تاریخی - درهم تنیده اگر ناممکن نیاشد، لااقل به جنگهای 100 ساله و پاکسازی قومی - نژادی توسط پان ترکها و پان عربها نیاز دارد که این بسود هیچکس نیست!!! این تصور که ایران را چون پنیر روی سفره می توان آنرا راحت تقسیم کرد، بشدت نادرست و ساده لوحانه است.
ای کاش اقای حسین بر عزیز از عزیمتگاه شهروند این دهکده جهانی، شهروند متمدن ایرانی به جنبش های ارتجاعی - فئودالی مذهبی و قومی می نگریستند و به راه حل های سکولار دمکراتیک برای برون رفت از بحران کنونی ملی - منطقه ای نزدیک می شدند.
اتهام امپراطورمنشی به ملت ایران ناشی از آشنفتگی سیاسی و مخدوش نمودن مرز میان حکومتگران و

و حکمت شوندگان است.
براستی مگر حکومت اسلامی خواسته ها و مطالبالت سیاسی، اجتماعی و تاریخی ملت ایران را نمایندگی می کند که پراتیک انسان ستیزانه، اسلام محورانه، ضد ملی و ایرانی ستیزانه آن به مردم نسبت داده میشود؟
این حکومت تنها لکه ننگی بر دامان ایران است که از نظر تاریخی - مذهبی به ملت ایران تحمیل شده است. تجاوز خمینی و خامنه ای (اسلامگرایان) به هستی ایران و ایرانیان، ادامه تجاوز تاریخی اسلامگرایان است که باید ریشه های سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی سلطه گری، تجاوزگری، برتری طلبی و بیدادگری دینی، قومی و نژادی را سوزاند تا بستر آسایش، آرامش و زندگی متمدنانه ملت ایران فراهم گردد.