Skip to main content

اشاره به چند نکته در نظرات

اشاره به چند نکته در نظرات
اقبال اقبالی

اشاره به چند نکته در نظرات آقای حسین بر عزیز؛
1- در مورد اشاره به "مردمان منطقه شما، یعنی چار محال و بختیاری" اندکی کم لطفی صورت گرفته است. اگر از منظر قومی به "منطقه ما" نگاه کنید از زرد کوه تا کرانه های خلیج فارس منطقه بختیاری است و بیشترین واکنش ها در خورستان صورت گرفته است.
جغرافیا و سکونت بختیاری‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان و قسمتهایی از لرستان است. بنابراین در تقسیمات ارضی نسبت به بختیاری ها کم لطفی نکنید؛ گرچه پیامد تحولات 100 ساله گذشته به اضمحلال مناسبات عشیرتی انجامیده و این مردم شهروندان ایرانی استانهای خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و لرستان هستند که همواره بر الویت ایرانی بودن خود تاکید داشته و دارند.
منظور از این سخن نه تعیین مرز برای بختیاری بلکه نشان دادن فقدان امکان مرزکشی قومی در کشور و توجه به نتایج فاجعه بار ان می باشد.

به نظر میرسد که شما نسبت به ترکیب جمعیت انسانی خوزستان، جغرافیای بختیاری و حساسیت های ملت ایران و بویژه لرها و بختیاری ها نسبت به خوزستان کم اطلاع هستید. واقعیت اینست که توهمات قومپرستان و سلطه طلبان در اتاق های "فکر" محبوس خواهند ماند و عملی ساختن آنها سخت هزینه بردار است. شما نوشتید تمام شرایط برای تجزیه ایران وجود دارد. باید عرض کنم یکی از علل مبارزه دست به عصا مردم با حکومت اسلامی ناظر بر توجه و آگاهی نسبت به فردای برچیدن حکومت اسلامی و خلأ قدرت و دخالت همسایگان فزون طلب است. تجارب کشورهای دیگر پیشاروی ملت ایران قرار دارد و برآنند تا گذر از حکومت اسلامی به بستر سازی برای سوء استفاده ارتجاع دیگر نگردد.
2- شما چکونه نسبت به کردستان تحت اشغال ترکیه سخنی نمی گوئید؟ با هوش تر بودن ژنتیکی ترک ها (بقول شما) سلطه گری و ستمگری آنها را توجیه می کند؟
3- شما ادعا کردید که شاه خواسته است امپراطوری بزرگ تشکیل دهد. لطف کنید کشورگشائی های رژیم شاه را نشان دهید.
4- شما گفتید اگر ایران سنی میشد 1 میلیلرد طرفدار پیدا می کرد. این هم از معجرات اسلام سنی است؟ نمی دانستم شما دنباله رو آخوند هستید ولی از نوع سنی آن؟!!! آقای حسین بر عزیز و گرامی؛ من تصور میکردم شما از عزیمتگاه سکولار دمکراسی در جنبش سکولاردمکراسی حضور داشتید. ولی اکنون متاسفانه از عزیمتگاه اسلام سنی به نقد و نفی اسلام شیعه نشسته اید.
5- شما گفتید که یک ایران با نقشه فعلی خطری بزرگ برای مردم خود و مردم دیگر است. پرسش اینست مگر بزرگ و کوچک بودن کشور علت خطرناک بودن آن است؟ با منطق قیاس شما، چین بزرگترین خطر برای جهانیان است! نه؛ فرمایش شما درست نیست! خصلت نظام از ماهیت سیاسی - ایدئولوژیک و اجتماعی نظام سرچشمه می گیرد. حکومت اسلامی ربطی به تاریخ، فرهنگ و اقشار اجتماعی ایران ندارد. انها نمایندگان ارگانیک مذهب اسلام تحمیلی، اسلامگرایان و بخش انگل جامعه (روحانیت شیعه) هستند.
6- پیشنهاد من اینست که ادعاهای تجاوزگرانه "اتاق های فکر انگلیس، امریکا و پان های دینی، قومی و نژادی را جدی نگیرید. ایکاش شما مقاومت های ملل (ویتنام و ...) در رابطه با سیاستهای اتخاذ شده در اتاق های فکر را به انها گوشزد می کردید!
7- شما ادعا کردید که حکومت ایران چه مذهبی باشد چه غیرمذهبی، دنبال روحیه امپریالیستی میروند. شما باز هم پیشگوئی ژنتیکی کردید و "روح امپریالیستی" را در ایرانیان موروثی پنداشتید. این نگرش به انسان و جامعه انسانی بشدت عقب مانده و غیرعلمی است. شما که چنین تصوری نسبت به شهروندان ایران (بلوچ، کرد، لر، اذری، مازی و ..) دارید، چگونه از فردای بهتر برای ایران و نظام سکولار دمکراتیک سخن می گفتید؟
8- من با حفظ احترامم بشما؛ صادقانه می گویم که شما دیگر از لحاظ سیاسی آقای حسین بری نیستید که من قبل از کنگره بوخوم و در کنگره دوم سکولار دمکراتهای ایران -بوخوم- میشناختم.
بامید ازادی ایران و ایرانیان از زیر سلطه استبداد و ارتجاع در همه اشکال آن
با احترام و آرزوی تندرستی و سربلندی برای شما