Skip to main content

ادامه ی کامنت:

ادامه ی کامنت:
آ. ائلیار

ادامه ی کامنت:
سیاست رایج:
سیاست رایج سیاست ماکیاولی ست. یعنی «برای رسیدن به هدف انجام هرکاری مجاز است.» یا به عبارت دیگر هدف وسیله را توجیه میکند. و ساده و عامیانه یعنی اینکه« برای رسیدن به هرهدفی باید هر گهی را خورد».
جهان سیاست موجود با این فرمول گهی عمل میکند. که ضد انسانی ست.
متضاد آن سیاست «رسیدن به اهداف انسانی ابزار مناسب با هدف انسانی را » پیشنهاد میکند. و میگوید هدف انسانی وسیله ی انسانی لازم دارد نه هر وسیله ای را.
اگر این چیزها درک شود دیگر کسی نمی آید برای طرح هدف خود زبان و فرهنگ دیگری را مسخره کند یا با اتهام به چپ و غیر چپ از «زبان خاله و عمه» حرف بزند و یا جنایت نقض حقوق را توجیه کند. برای رسیدن به هدف خود -هدف را مطرح میکند و ابزار انسانی میجوید. و موضوع را به بحث میگذارد. دیگر شارلاتانیسم راه نمیاندازد.

«زبان عمه و خاله» چه ربطی به زبان ترکی،کردی،عربی، بلوچی،ترکمنی،غیره دارد؟ خودت را مسخره کرده ای؟ یا اینکه حزب توده ،سازمان فدائیان، گفته اند حقوق مردمان باید تامین شود- خوب گفته اند- و خوب هم کرده اند که گفته اند. به توچه؟ تو چرا شکم درد گرفته ای؟ مأمور حکومتی؟ یا اینکه تامین حقوق غلط است و تو راه درست بلدی؟ اگر آدم درستی هستی راه حل خودت را نشان بده. راه حل تو این است که مثل کسروی «همه ی زبانها باید در ایران نابود بشود غیراز فارسی-همه باید فارس بشوند».
چون چپ و حزب توده و فدایی اکثریت گفته که «حقوق مردمان باید تامین بشود» و تو با اتهامات و فحش و توهین به آنها شکم درد گرفته ای. و نمیدانی که شکم حکومتها هم با همین حقوق درد گرفت و عاقبت سلطنت نابود شد. مطمئن باشید حکومت داعشی اسلامی ایران هم به همان ترتیب نابود خواهد شد.

هیچ کس و هیچ نیرویی نمی تواند برای همیشه حقوق ملیتهای ایران را نابود کند. مسخره کردن حقوق- فحاشی به چپ کار حکومت شاه و شیخ بود و هست. شماها که این سیاست را دنبال میکنید بدانید که در کدامین جبهه قراردارید و آب به دست کی میریزید و کفشهای کدام قداره بند را جفت میکنید.