Skip to main content

سرکار خانم معصومه قربانی,

سرکار خانم معصومه قربانی,
Anonymous

سرکار خانم معصومه قربانی,
معمولن ملتهای شکست خورده بدلائل کاملن مبرهن از عدم اعتماد به نفس رنج می برند و بعضن به خود زنی رو می اورند. مایکل کالینز رهبر استقلال ایرلند جنوبی با کاریزمای خود اعتماد به نفس را باردیگر به ملتش بازگرداند و پاداش آن استقلال ایرلند در اوج قدرت امپراطوری بریطانیا بود. در سخنرانیهای مسهحور کننده اش همواره می گفت " هموطن ایرلندی تو سربلندی چون نان زحمت خودت را میخوری و مثل انگلیسیها از خون ملل دیگر تغذیه نمی کنی".
اولین گام مبارزه ما فرا گرفتن زبان ادبی مادری است که بسیاری از فعالین, ترکی ادبی را در حد مقبول فرا گرفته اند و البته انتقاد شما به انهائی که تنبلی می کنند وارد است ولیکن برخی دوران فراگیری را پشت سر گذاشته اند و بدلیل بالا بودن سن و سال یادگیری برایشان بسیار دشوار شده و نباید به انها سخت گرفت.
نفوذ در افکار عمومی کشورهائی که در آن بسر میبریم نیازمند

دیاسپورائی متشکل با قابلیت لوبیگری و قدرت سیاسی -مالی درخور می باشد که نسل اول و دوم مهاجران هیچ ملتی تاکنون بدان نائل نشده اند.بنظرم این برخوردی کاملن غیر واقع گرایانه است که در نبود قدرت سیاسی-مالی درخور, مثلن با فرستادن مقالات به رسانه های ارتباط جمعی اروپائی یا شرکت در یک یا چند برنامه تلویزیونی بتوان در افکار عمومی این جوامع نفوذی پایدار داشت.
تجربه نشان داده که ملتها هرگز بطور مداوم در میدان مبارزه حضور نمی یابند و پتانسیل خود را فرسوده نمی سازند. باز شواهد تاریخی فراوانی موجود است که در برحه ای کوتاه کوه ها راهم میتوانند جا بجا کنند. ملت ماهم در زمان مناسب در میدان نبرد خواهد بود نگران نباشید.
استانداردهای رفتاری که شما بدانها اشاره کرده اید را تنها از طریق دولت ملی و سیستم آموزشی همگانی در مراکز تحصیلی میتوان تعمیم داد. نباید انتظار داشت استانداردها در سیستم ایرانی-شیعی موجود با انتظارات ما یکی باشد.