Skip to main content

این مقالات آقای رئیس نیا

این مقالات آقای رئیس نیا
Anonymous

این مقالات آقای رئیس نیا باوجود داشتن منابع متنوع ارزش تحقیق چندانی ندارند. چون اولا در عنوان نویسنده قسمت دوم مقاله آقای رئیس نیا "دگرگونی ..." به ایشان رتبه دکتری داده شده است، که می رساند خود ایشان مقاله را نفرستاده اند و معلوم نیست نظرات اخیر ایشان در مورد این مسئله کدامست؟ ...................... این شخص آقای رئیس نیا را نمی شناسد و بدون اجازه وی این رتبه دکتری را به او داده است. چون خود آقای رئیس نیا چنین کاری نمی کند.

ثانیا آقای رئیس نیا احتمالا به علل شرایط سیاسی محیط زندگیش، عادت به نعل و به میخ زدن یافته است. چون ارزیابی خودش را آشکار نمی نویسد. مثلا معلوم نیست با توجه به تحقیقاتی که در این مورد کرده است، نظرش در سابقه قدمت زبان ترکی در آذربایجان چیست؟

بعنوان مثال معلوم نیست که نتیجه تحقیقات ایشان در رابطه با جملات زیر چه می باشد:

" و.اصلانوف: “به علت این که آثار نوشته شده به زبان آذربایجانی در سده های پیش از سده ۱۳ م. تا کنون به دست نیامده، و از آن جایی که در ادوار باستانی و اوایل سده های میانه، خلق های دارای زبان هایی از نظر منشاء و نوع متفاوت با زبان آذربایجانی در اراضی آذربایجان و در ترکیب دولت ها و اتحادیه های طایفه ای و قبیله ای مستقل، زیسته اند، بعضی زبان شناسان و تاریخ دانان منشاء خلق و زبان آذربایجانی را به اغوزها و سلجوقیان که در سده های ۱۲ – ۱۱ م. به آذربایجان آمده اند، نسبت داده اند. در حالی که پاره ای فاکت های داخل زبانی و خارج زبانی غیر علمی بودن چنین نظری را و نیز موجود بودن زبان آذربایجانی داخل در گروه زبانی اغوز دارای سیستم زبان های ترکی و خلق متکلم به این زبان را از زمان های قدیم در اراضی آذربایجان به اثبات می رسانند….”۳۰ " .

ثالثا ارزش تحقیق این مقالات ایشان به این صورت منتشر شده بسیار پائین است. چون منابع و مراجع ارائه شده نظیر " مسائل زبانشناسی آذربایجان" بدون مولف و محل انتشار آورده شده اند.