Skip to main content

ادامه

ادامه
آ. ائلیار

ادامه:
8-کسروی مینویسد:«ماد و فارس و پار ت باشد ميشناسيم. مادان در شمال و فارسان در جنوب و پارتان در شرق نشيمن گرفته بودند و هر سه تيره يكي پس از ديگري بنياد پادشاهي در اينجا نهاده اند . پيداست كه زبان اينان همه يكي بوده...ص 20» از کجا پیداست که زبان ماد که حداقل از 7 طایفه بودند و... با پارسها یکی بود؟
مگر بدون شناخت فرهنگ و سیاست طوایف ماد میتوان نظری در مورد زبان ماد طرح کرد؟
قدرتمندترین اینها «لولوبی ها و قوتی ها ...»بودند که قبل از ماد بر آذربایجان حاکم بودند و زبانشان بنا به نوشته ی ا.م.دیاکونوف و دیگران التصاقی بود. دید شونیستی همه را یک کاسه میکند.با استناد به یکی دو طایفه ی غیر اتصالی زبان همه را «پهلوی» زبان می نامد.
و...
علم تاریخ در ایران علم نیست. وسیله ای ست برای تبعیض و تسلط و بهره کشی و فرمان فرمایی.
اینان تحمل نظر مخالف خود را ندارند.
-----------

80 سال است تحملشان کرده ایم. مزخرفاتشان را درکلاس و بیرون بخورد ما داده اند حالا هم باز دست از این جنایت هایشان برنمی دارند.آن حرف استادانشان است و این هم تبلیغات شاگردانشان. به تمام فرهنگ این شوونیستها به قول آذربایجانیها «بیر دسته کاوار دا
ورمزلر». تره هم خورد نمی کنند. کسانی که اینان را استاد نامیده اند معلوم است استاد چه چه بوده اند. و از چه قماشی.اینان استاد اعمال «شوونیسم»اند. نه علم و هنر و فرهنگ. استاد اعمال تبعیض و ستمگری اند. استاد دروغ و حیله گری اند.اینان دست گوبلز را از پشت بسته اند -که خود کار او را هزار و یک برابر بیشتر در بوق و کرنا کنند.