Skip to main content

ادامه:

ادامه:
آ. ائلیار

ادامه:
در مقابل «شارلاتانیسم فاشیسم فارسی» بیان «درک و احساس ناب خود»، شکستن «خودسانسوری» و «تابوگرایی» وظیفه ی هر انسان ضد راسیست و ضد تبعیض است. کسانی که «خود آگاه و ناخود آگاه» ، «خود سانسوری» را توصیه میکنند، هیزم کش فاشیسم فارسی اند.
کسرویسم که امر به «فارسی گرایی و نابودی زبانها» میکند، «راسیسم » است. کسانیکه دربرابر راسیسم به عدم «بیان درک و احساس ناب خود»، خودسانسوری، را اجرا میکنند، عملا «همکار و کمک دنده »ی راسیستها هستند. و درصف آنها. از فرامین
راسیستها یکی هم «فرمان و ایجاد و اجرای خودسانسوری»ست. انسان ضد تبعیض آگاه گردن به این خودسانسوری خم نمیکند.
«اصطلاحات و ضرب المثلها و جملات قصار و...زبان ترکی آذربایجان» ابزار شکستن این خودسانسوری و دریدن «نزاکت دروغین» از چهره ی «راسیسم فارسی» ست.

کسانیکه با «دستکش وپیراهن سفید و صورت تراشیده و اودکلن زده و شلواراتو شده ، مرتب و منظم برمیزتبلیغات راسیسم فارسی نشسته اند ، و به دنبال کلمات شسته و رفته ی فارسی میگردند، که مبادا دست از پا خطا کنند، و احیاناً کلمه ای خارج از تابوها ار دهنشان بیرون بیاید، و خیلی بچه ی باادبی خود را وانمود میکنند»، بهتر است این «باادبی بچگانه» را برای دیگران هم « الگو» نکنند؛ بقیه هم حق دارند برخوردشان را با راسیسم فارسی تعیین کنند.