Skip to main content

جناب تبریزی, به پیر, به

جناب تبریزی, به پیر, به
peerooz

جناب تبریزی, به پیر, به پیغمبر, اگر شما نوشته های خود را نود در صد خلاصه کنید همان را خواهید گفت که گفته اید و افراد بیشتری مایل به خواندن آن میشوند مثلا چه ضرورت دارد که یک مطلب را اینقدر تکرار بفرمائید : " برای نمونه ترک های ایران تنها در آذربایجان زندگی نمی کنند و در بخش های گوناگون ایران می توان انبوهی از مردم ترک را یافت که صدها سال است در آن بخش ها زندگی می کنند! مانند بسیاری از شیرازی ها که ترک هائی هستند که صدها سال است در شیراز زندگی می کنند و بخش هائی از استان فارس که صد در صد ترک نشین هستند و قشقائی هائی که در استان فارس زندگی می کنند و صد در صد ترک هستند و صدها هزار ترک که در بخش های گوناگون استان فارس صدها سال است زندگی می کنند!
و یا استان همدان پر از ترک هائی است که صدها سال است در آنجا زندگی می کنند و استان خراسان که بسیار دورتر از آذربایجان است پر از ترک های خراسانی است

که صدها سال است در آنجا زندگی می کنند و نمونه ای از ترک های خراسان نادرشاه افشار وابسته به خاندان ترک افشار است و ترکان افشار و ترک های دیگر صدها سال است که زیستگاهشان خراسان است نه آذربایجان! به جز ترکمن ها انبوهی از مردم ترک صدها سال است که در استان های گیلان و مازندران زندگی می کنند که نمونه ای از آنان آقامحمدخان قاجار است که سردار جنگی شایسته ای وابسته به خاندان ترک قاجار بود و زیستگاه قاجاریان مازندران است نه آذربایجان! هزاران تن از ترک های خلج صدها سال است که در اراک و قم و چند شهر دیگر زندگی می کنند و ترک های کردستان، ترک های کرمانشاه، ترک های اصفهان، ترک های قزوین، ترک های زنجان و ..... صدها سال است در آنجاها زندگی می کنند!
دوست گرامی، اژدر بهنام، ترک های ایران در آذربایجان زندگی نمی کنند و ترک ها در همه جای ایران پراکنده هستند و نمی توان گفت اینجا ترکستان است و آنجا فارسستان است! همچنین کردها تنها در کردستان زندگی نمی کنند و کردهای آذربایجان و کردهای زنجان و کردهای خراسان و کردهای مازندران صدها سال است که در آنجاها زندگی می کنند!". من در سایت دیگر انقدر این را تکرار کردم که زبانم مو درآورد و بجایی نرسید!