Skip to main content

جناب آقای کیانوش توکلی،... 1-

جناب آقای کیانوش توکلی،... 1-
ناصر کرمی

جناب آقای کیانوش توکلی،... 1- من تا کنون از هیچ سایت ایرانی در خواست انتشار مقاله نکرده ام و نخواهم کرد چرا که دلایل بسیار دارم 2- امیدوارم حمل بر خودستایی من محسوب نشود، ولی باید عرض کنم فرهنگ ژورنالیستی سایت های ایرانیان عقب مانده، جهت دار، روابط، قبیله ای، ایدئولوژیک و.. و است، انتظار نداشته باشید که از مسئولان چنین سایت هایی درخواست انتشار مقاله کنم، در سایت ایران گلوبال هم ماندم، به این دلیل بود که از آغاز با باز شدن این سایت با آن بودم و هدف تکامل و بهبودی آن در عرصه ای تازه بود.

3- روش من روشنگری است، که فضای مطبوعاتی ایرانی هنوز تحمّل روشنگری را ندارد، فضای روشنگری دمکراسی و لیبرال دمکراسی و حقوق فردی است

4- متأسفانه فضای مطبوعاتی ایرانیان، دمکراسی دیجیتالی را که دست آورد زمان امروز هست و باعث انقلابات دمکراتیک شده است را هم از محتوا خالی کردند، همانطور که از جوهرهء مارکسیسم اسلام سیاسی و حوزه ای قم را بیرون آوردند.

5- وقت مناسب هم برای ویرایش کردن یک وبلاگ را ندارم تا چه رسد به باز کردن یک سایت، از اینها گذشته تکثر سایت های ایرانی، باعث پیشبرد دمکراسی، و بهبودی استراتزیهای مناسب و اشاعهء علوم مدرن امروز، از همه مهمتر باعث نزدیکی و همبستگی در طبقات مختلف جامعهء ایرانی نشده است، و برعکس عمل کرده است.

6- هر چه در رابطه با تُرک تباری و پان ترکیسم انتشار داده ام، در منابع معتبر تاریخی و علمی وجود دارد. دیروز و امروز پاپ در ارمنستان، کشتار یک و نیم میلیون ارمنی را بدست تُرک تباران عثمانی، نسل کشی و فاجعهء انسانی در تاریخ نامیده و آنرا محکوم کرد، پس پاپ هم نژاد پرست و ضد تُرک است، از همهء اینها گذشته من جدایی کامل مردم تُرک آذربایجان از ایران را در استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی، حق مسلم آنها میدانم و راه حلّ منطقی ارزیابی کرده ام، مگر داد وبیداد و گریه و زاری آنها برای جدایی نیست ؟ پس معطل چه هستند ؟

7- مردم تُرک آذربایجان در تاریخ ایران عددی نبوده اند و نخواهند بود، بیخودی تلاش میکنند و زور میزنند، که حسابی روی آنها باز شود، دوران حساب باز کردن بدون پشتوانه و یا با زور چماق و کشتار دیگران، دیگر گذشته است، دوران اندیشه ورزی و خردگرایی است، که فرهنگ این مردم متأسفانه فقط خشونت و دگر ستیزی و مسخره و انکار کردن فرهنگ و زبان دیگران است،
این مردم مهاجر به ایران هستند، مصاحبه های شما با این خانم و یا آن مرد تُرک آذری در مورد ایران، مثل این هست که، مهاجران تُرک در آلمان و یا در اورپا بخواهند بجای مردم آلمان و یا دگر کشورهای اروپایی در مورد سرنوشت و آیندهء کشور آنها تصمیم بگیرند، این عمل شما خلاف مقررات و خلاف منافع ملّی ماست. تبلیغات شما در مورد تُرک تباری نه اینکه به آنها کمکی نکرده است، موقعیّت اجتماعی آنها را در بین ایرانیان بسیار پایین آورده است، تربیّت نا اهل را چون گردگان بر گنبد است.

8- من در کنار کار و زندگی و مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی اوقات فراغت خود را صرف پرداختن به مسائل سیاسی و تهیه و تنظیم مقالات میکنم، ولی از مدّتی که از سوی افرادی فضای سایت بجای پرداختن به مسائل به حریم شخصی نویسندگان و افراد تجاوز و توهین و مورد فحاشی قرار میگیرند، دیگر مدّتی است که در سایت مقاله ای انتشار نمیدهم، شما از هم اکنون می توانید کُد کاربری من را مسدود کنید.


9- در پایان آقای توکلی با چندی از افراد از خانواده های سرشناس از استانی در همسایگی استان فارس پرسیدم، شما یک استان مهم و در تاریخ ستون، ایران دوستی بوده اید، امروز جایی پیدا نمی شوید، ایران شما از هر سو مورد تهاجم است، آنها گفتند، فلانی بیکاری آلت دست این و آن بشوید، و حیف وقت نباشد صرف چنین مسائلی شود، استدلال وحرف حساب را ما در همان ایران، در همان روز مبادا که این ولگردان مرتب شعار آنرا میدهند را، خواهیم داد.