Skip to main content

یکی از کامنتگذاران مینویسد که

یکی از کامنتگذاران مینویسد که
Anonymous

یکی از کامنتگذاران مینویسد که واژه آذری تولید شده فابریک شوونیزم است. و اگر شما بهر روستای آذربایجان سفر کنید و از آنان در مورد هویتشان بپرسید خواهند گفت ما تورک هستیم.
شما نیز اگر به کشورهای الجزایر، مراکش وتونس بروید واز آنها در مورد هویتشان بپرسید، آنها خواهند گفت که عرب هستند. اما آیا آنها عربند؟
کسی از شما نخواسته زبان مادریتان را بوسیله زبان فارسی جایگزین کنید!
در اینجا تنها چندین مقاله زبانشناسی در مورد زبانهای گذشته در این مناطق از ایران بنظرسنجی گذاشته شده. همانطور که زبان فارسی دچار دگرگونیهای شده که این البته مختص کشورهای کهن است که دچار حملاتی از چندین سو، در دورانهای ضعف حکومتها شده اند.
اگر واژه آذری وآذربایجانی تا این اندازه تقلبی است پس چرا آذزبایجان شمالی، نامش را به ترکستان شمالی تغیر نمیدهد؟

ولی تعجب در اینجاست، کسی که برای حل مناقشه یمن راه حلهای شماره بندی شده از کیسه جادوئی بیرون میدهد، خود در موضوعی ساده و مختص بزبان خودش....... دیگران را عقب افتاده، گوریل واز این دست میداند؟ گاهی رهبر ارکستر میشود وتمام شش دانگ ایرانگلوبال ویا ترکیه گلوبال را از آن خود و آن پنج نفر دانسته و میگوید، زبان ترکی اجازه این دشنامها را میدهد. پس بنازم به آن راه حل صلح برای یمن! این راه حل را باید برای یمن، عربستان و ایران مخابره کرد قبل از اینکه همدیگر را تا آخرین فرد لت و پار نکرده اند.