Skip to main content

افرادی که از آنها بعنوان یک

افرادی که از آنها بعنوان یک
Anonymous

افرادی که از آنها بعنوان یک مشت بیسر وپای بر افروخته یاد میکنید اندک نیستند. واقعیت آ ن است که شالوده و اساس کشور کنونی ایران از دوره رضا خان بر پایه ناسیونالیسم افراطی فارسی ریخته شده است. از ویژگیهای بارز این تفکر نژاد پرستی آ ریایی (اگر نژادی با این مضمون موجود باشد!) و کینه توزی ونفرت از عرب و ترک است. دلیل نفرت پراکنی از عرب و ترک را در برتری طلبی قومی وشکست های تاریخی از اعراب وحکومتهای چند صد ساله ترک ها در گستره وسیعی از خاورمیانه من جمله ایران باید جستجو کرد. در طول ۹۰ سال اخیر این تفکر به مرور از طبقه منورالفکر جامعه فارس زبان وارد طبقات پایین و عموم گردیده است. کافیست بین فارس زبانها زندگی کنید تا برتری طلبی قومی و نگاه تحقیر آمیز آنها نسبت به سایر ملیتهای ایرانی را درک کنید.

در این میان فشار ملی بر ترکها در ایران به دلایل فوق الذکر و تعامل آنها با دیگر عناصر ایرانی به دلیل کثرت جعیت ترک در ایران و گسترش فرهنگ ترک ستیزی بین دیگر اقوام ایرانی بسیار بالاست. بدین دیل است که بسیاری از ترکها از تکلم به زبان ملی خود پرهیز و حتی هویت خود را مخفی مینمایند تا از گزند تبعیضها و بی حرمتیها در امان بمانند. گروهی نیز با آذری نامیدن خود سعی در نزدیکی به عنصر فارس و تراشیدن هویتی عجیب و غریب برای خود هستند. جنبش هویت خواهانه ا که در آذربایجان شکل گرفته ست محصول ناسیونالیسم افراطی و سلطه طلبانه فارسیست. منتها ناسیونالیسم شوونیسم فارسی یا از درک واقعیت موجود عاجز است و یا سعی در پنهان نمودن نیت واقعی خود که همانا گسترش هژمونی فارسی و سلطه بر سایر ملیتهای ایرانی از طریق آسیمیلاسیون و الیناسیون آنهاست دارد. از این روست که فعالین ملی آذربایجان را گاه پان ترک گاه تجزیه طلب گاه عوامل موساد و صهیونیسم بین الملل وگاه عوامل ترکیه و جمهوری آذربایجان معرفی مینماید.در خصوص افغانها فقط وا اسفا بایدگفت و بس. اما در مورد اشخاصی که نام بردید و همولایتی های ما ونه شما (اگر آذربایجانی هستید!) باید عرض کنم که همه این افراد در دوران اوج
ایرانچیگری و قبل از جنگ دوم تحت تاثیر شرایط زمان دست به قلم برده و آثاری به جای گذاشته اند. همانند بسیاری که در اوایل انقلاب در اثر شرایط داخلی یکشبه مسلمان مومن شده و عکس آقای خمینی را در ماه مشاهده نمودند. هیچکدام از افرای که نام برده اید کاری برای ترکها و آذربایجان ننمودهند بلکه در بست در خدمت ناسیونالیسم شوونیسم پارسی بوده اند.
با تشکر