Skip to main content

جناب آقای...رازی،.... ملّتی

جناب آقای...رازی،.... ملّتی
ناصر کرمی

جناب آقای...رازی،.... ملّتی بنام فارس وجود ندارد و ساختگی است. پارس بیانگر یک جغرافیا و سرزمینی مشخص از جغرافیای ایران باستان و امروز هست. ساتراب پارس( پارس، فارس) به جغرافیای مشخص غرب، جنوب غربی، و جنوب ایران نسبت داده شده و میشود. چنانکه نام امپراطوری جهان شمول رُم شرقی و غربی بر گرفته از منطقهء کوچک (شهر رُم) بوده است و زبان لاتین هم بر گرفته از منطقه ای کوچک (لاتینو) از حومهء همان شهر باستانی رُم میباشد. این بحث بسیار طولانی است و شناختی چند بعدی در عرصه های مختلف را ضرورت هست.


شما پای بند گفتار خود هم نیستید، شما از یک سو دیگران را عشیره پرست و قومگرا مینامید، از سویی دیگر قومی کذاب بنام قوم فارس را بر زبانهای تجزیه طلبان و ضد ایرانی میگذارید.

هویّت ما ایرانی است که این هویّت ایرانی، از مجموعهء همهء تیره های ایرانی تشکیل میشود و نام ایران هم برخاسته از اتنیک همین مجموعه تیره های ایرانی است. چنانکه هویّت و ملّت آلمان هم چنین هست،
ملّت سیاسی ایران هم از مجموعهء تیره های ایرانی، بعلاوهء مردمان مهاجر تُرک (تُرک آذری) و اقلیّت مهاجر عرب به خوزستان است.
بر خلاف ادعای بسیار، شما ظاهرأ از استخوان بندی فکری پایداری بر خوردار نیستید، و هر روز با یکی هم پیمانه اید، یکبار با آ.ئلیار همسو میشوید، بار دیگر با اژدر بهنام. یکبار هم که شده روی پای خود بایستید و بگویید چه کسی هستید و چه اهداف را دنبال میکیند ؟.

آقای اژدر بهنام بجای اینکه به نقد مقالات روشنگری و تاریخی مستند من بپردازند که کجای آنها نژاد ستیزی و فاشیستی میباشد، در کامنت بطور رسمی خطاب به من در پیشگاه عمومی مینویسد که" مگر ایران مُلک پدرت هست". دیالوگ با چنین افرادی دیگر جایز نیست . شما هم منّت بر دوش ما نهید و درِ گنجینهء دانستنتیهای خود را بر ما بگشاید و آقای اژدر بهنام را در نقد نژاد ستیزی ما مدد رسانید.
نقدی که ما تاکنون از مردم تُرک تبار دیده ایم، توهین به مادر و پدر دیگران و بکار گیری واژه های تخم و تخمه و فحاشی و توهین به دیگران بوده و خواهد بود. سرزمینی که این مردم در آن بسر برند، و در سیاست گذاری آن تآثیر پذیر باشند، سرنوشتی بهتر از ایران دیروز و امروز نخواهد داشت.