Skip to main content

کیانوش عزیز،

کیانوش عزیز،
اژدر بهنام

کیانوش عزیز،
متاسفانه نظرتان را در رابطه با کامنت من ننوشتید ولی به آقای تبریزی می‌نویسید:
"اما بحث حق و حقوق اتنیکی با زبان امروز حداقل یک تاریخچه یکصد ساله دارد. موضوع جنبشهای اتنیکی هر زمانی که حکومت های مرکزی ضعیف شدند، این جنبش ها برامد کردند... بنابراین بحث های اصولی و منطقی باید باشد. اگر به مقالات منتشره در ایران گلوبال توجه کنید ، در این راستا نوشته می شود... در این سالها کسانی سعی کردند به بهانه چنین کامنت هایی ازادی بیان را در ایران گلوبال محدود نمایند که موفق نشدند"
من هم می‌توانم این را تایید کنم که در راستای روشنگری و بحث بر سر حق و حقوق اتنیکی مقالات و کامنتهایی اصولی و منطقی نوشته شده‌اند ولی در عین حال می‌توانم نشان بدهم که ده‌ها مقاله و هزاران کامنت غیراصولی و مالامال از نفرت و نفرت‌پراکنی هم در سایت منتشر شده‌اند. و اعتراض من هم در رابطه با همین نوشته‌هاست.

شما باز هم مطرح می‌کنید که "کسانی سعی کردند به بهانه چنین کامنت هایی ازادی بیان را در ایران گلوبال محدود نمایند".
همه می‌دانند که یکی از کسانی که تلاش کرده از انتشار چنین مقالات و کامنتهای نفرت‌پراکنانه جلوگیری کند، من هستم. همانطور که حدس می‌زدم باز هم چماق ضدیت با آزادی بیان بر سر من کوبیده می‌شود. مشکلی نیست. بگذار چنین شود.
لطفا به ما (من و دیگران خوانندگان سایت) بگویید که راه حل شما چیست تا نه آزادی بیان محدود شود و نه نفرت‌پراکنی گردد؟ بطور مشخص به ما بگویید که درک شما از آزادی بیان چیست؟ آیا نفرت‌پراکنی در چارچوب آزادی بیان می‌گنجد؟
مقاله‌ای درباره حق و حقوق مردمان عرب کشورمان نوشته می‌شود. کامنت نویسی می نویسد: شما پان عربهای متجاوز... و یا مقاله ای در رابطه با حق و حقوق ترکی زبانان نوشته می‌شود و این بار کامنت نویس بی نام و نشانی از راه می‌رسد و می‌نویسد: شما پان ترکهای تجزیه طلب وابسته به علی اف و اردوغان و نوادگان مغول... و یا مقاله‌ای در رابطه با یکی از گویش‌های ایرانی نوشته می‌شود و این بار هم کامنت نویسی داد سخن سر می‌دهد: شما پان فارس‌های فاشیست و نوادگان کورش کویر...
و شما به همه آنها اجازه نشر می‌دهید زیرا که معتقد به آزادی بیان هستید! آیا این است آزادی بیان مورد نظر شما؟
آیا از نظر شما چنین نوشته هایی اصولی و منطقی و در جهت حق و حقوق اتنیکی هستند؟
تصور کنید که عده‌ای در رابطه با حق و حقوق خود، با کسب اجازه و کاملا قانونی تظاهراتی راه می‌اندازند. عده‌ای چماق به دست نیز به آنها حمله می‌کنند. و شما نیز می‌گویید: جلو چماق به دستان را نگیرید چون آزادی نقض می‌شود.
لطفا نگویید که در دانمارک و یا کل اروپا، مخالفین هم آزادند تظاهرات مخالف راه بیندازند. این را من هم می‌دانم ولی در نظر داشته باشید که کسی در این تظاهرات حق حمل سلاح گرم یا سرد را ندارد و پلیس موظف است افراد مسلح را دستگیر و یا از منطقه دور کند.
در ایران‌گلوبال همه دسته‌های مخالف مجاز به اظهار وجودند. این خیلی خوب است ولی اشکال در اینجاست که همگی مجهز به سلاح‌های گرم و سرد هستند. حرف من این است که این سلاح‌ها را از دست آنها بگیرید. شما یا هر کس دیگری مختارید مرا متهم به مخالفت با آزادی بیان بکنید.