Skip to main content

تبریزی گرامی،

تبریزی گرامی،
اژدر بهنام

تبریزی گرامی،
حق با شماست و نمی‌توان روشی اتخاذ کرد که همه را راضی کند. راههایی هم که پیشنهاد شده‌اند، هیچکدام نمی‌توانست کامل باشد و همه را راضی کند.
از آنجایی که برداشت و طرز فکر و نگاه و سلیقه اعضای "گردانندگان سایت" متفاوت بود، موضوع کامنتها به نتیجه نرسید و به همین صورت باقی ماند.
من در جایگاه تصمیم‌گیری نیستم و اختیاری هم ندارم. من در اینجا می‌توانم تنها دو نقش داشته باشم: 1- نظر و پیشنهاد دهنده به عنوان یک خواننده 2- تلاش برای فراهم آوردن تسهیلات فنی برای اجرای تصمیم مدیران سایت، به عنوان مسؤل فنی.
من در تصمیم‌گیری دخالتی نمی‌کنم و اگر مدیران سایت هم با من مشورت کنند، تنها نظر مشورتی می‌دهم و بس.
پیشنهاد من این است که برخی از این راه حل‌ها که کمترین محدودیت را به وجود می‌آورند، به آزمایش گذاشته شوند.
بطور مثال این شیوه ترکیبی امتحان شود:

بطور مثال این شیوه ترکیبی امتحان شود:
برای کامنت نویسان این امکان داده شود که با دادن یک ایمیل واقعی(منظور نام واقعی نیست بلکه یک ایمیل واقعی است که می‌تواند با نام واقعی یا نام مستعار باشد) و انتخاب یک نام واقعی یا مستعار نام نویسی کنند و این امتیاز به آنها داده شود که کامنتشان یک زمانه باشد و مستقیما منتشر شود و در صورت تخلف، پس از 3 اخطار، حسابشان بسته شود.
بقیه بتوانند مانند قبل کامنت بنویسند.
کامنتهایی که بی ربط به مقالات باشند، و نیز کامنتهایی که مربوط به مقاله هستند ولی "کمی غیربهداشتی" هستند، بدون استثنا به صفحه شما منتقل شوند.
البته این شیوه نمی‌تواند مشکل را کاملا حل کند ولی می‌تواند تا حدی امنیت را برای نویسندگان مقالات تامین نماید.
به نظر من این شیوه بدون سختگیری در کامنتها کارساز نخواهد بود. پیشنهاد من(اگرچه باز به ضدیت با آزادی بیان تعبیر خواهد شد) این است که در کامنتها، تمامی کلماتی که ایجاد کینه و نفرت می‌کنند نقطه چین شوند و در صورت تکرار از سوی کامنت‌نویس، زحمت نقطه چین کردن هم به مسؤل کامنتها داده نشود و کامنتهای کینه‌آفرین ایشان منتشر نشود.