Skip to main content

آقای وجدان آگاه.. خیلی لطف

آقای وجدان آگاه.. خیلی لطف
Anonymous

آقای وجدان آگاه.. خیلی لطف دارید.... همان گونه که متوجه هستید آقای ( اردک سخنگو ) شروع کردند به بذله گوئی..آدم وافعآ تعجب میکند کسی که نشان میدهد تا اندازه ای با زبان فرانسه آشنائی دارد چرا از ( فرهنگ) فرانسویان این همه بیگانه است. بذله گوی ایشان, انسان را به یاد آن داستان کلیله و دمنه می اندازد که روزی بچه کلاغی که در لانه ای , با مادرش نشسته بود می گفت " مادر بیا از این لانه کوچ بکنیم و برویم به جای بهتر". مادر می پرسید. " چرا و به چه دلیل کوچ بکنیم". بچه کلاغه جواب میدهد.
" بخاطر اینکه در این لانه آنقدر کثافت کاری کردیم که جائی برای بهتر زندگی کردن نمانده است". مادر کلاغه که رسم روزگار را در طول عمرش تجربه کرده بود می گوید. "" بچه عزیز, اگر ما کوچ بکنیم آیا این ما تحت مبارکمان را با خود حمل می کنیم یا نه؟ "". دوست عزیز.. خیلی از مهاجران نسل اول ایرانی که در اروپا و

آمریکا زندگی میکنند , خیلی چیز ها را با خود حمل کرده اند . شاید برای بعضی ها , بذله گوئی بخاطر ( پیژامه) از پادشاهان قاجار, مهمتر از (( احمق )) خطاب کردن ملت ایران توسط محمد رضا پهلوی باشد. ( خاطرات اسدالله اعلم)...بهترین ها را برایتان آرزومندم.