Skip to main content

ادامه:

ادامه:
آ. ائلیار

ادامه:
من بدون اینکه « موضوعات پول-جاسوسی-مامور- ووو اتهامات مختلف» مطرح کنم و از افراد نام ببرم، آمده ام مقوله ی «استقلال» و حفظ آنرا در سیاست و تشکیلات مطرح نموده ام. شاقولی دست خواننده داده ام خودش همه چیز را اندازه بگیرد و تصمیم اتخاذ نماید.همینطور «کار دموکراتیک را در مقابل عدم آن » مطرح کرده ام.
-در چگونه نوشتن زبان ترکی موضوع «حفظ خصوصیات زبان آذربایجان» را پیش کشیده ام.
خوب تبلیغات حکومت هم روی ضعفها کار میکند اما با روش خودش و هدف خودش- که متضاد با روش و هدف من است. وقتی هر دو روش یکی باشد دیگری هم حق دارد آنرا هم طراز (سیاست حکومت) بداند.
اینکه شما به پیشه وری یا هر کس و جریان دیگر یا به اندیشه و کار من ایراد بگیرید حق شماست. و برایم طبیعی ست. اگر درست باشد حتما تأیید کرده و تصحیح میکنم.

اینکه شما -سطح فکر در حرکت را پایین ارزیابی کرده اید -بله منهم این موضوع را توجه کرده و برای ارتقاء آن آلترناتیو پیشنهاد نموده ام.
یا در مورد موضوعات دیگر. این درست است که شما «خیلی از ضعفها» را دیده اید. 1-اما روش برخورد درست نیست. 2-آلترناتیو مطرح نمی کنید.3- علم و سیاست را جدا نمی کنید. یعنی بی طرفی علمی حاصل نیست. 4- مشکل شخصی مطرح شده است.
سیاست با مشکلات شخصی کار نمیکند. بل مسایل عام و خاص یک حرکت-مردم- منطقه سروکاردارد. عدم توجه به اینها شخص را در سیاست حکومت قرار میدهد.
- «شخصیت افراد»، افراد یا همه عیب و ایراد دارند-حکومت اینها را مطرح میکند. نقاد جنبش با شخصیت افراد کار ندارد، میاید
«اصول اخلاقی-دموکراتیک-حفظ استقلال- انسان دوستی» را که لازمه کار سیاسی ست پیش میکشد و شاقول دست خواننده میدهد- دیگر در مورد شخصیت افراد اتهام و حکم مطرح نمیکند.
کوتاه سخن ، شاقول نقاد تبعیض با شاقول حکومت متضاد است. دلسوز آذربایجان نوع شاقول خود را لازم است از مال حکومت جدا کند.مسئله افراد و این و آن تشکل نیست بل مسئله «سیاست» است که ضرورت دارد با نشان دادن آلترناتیو نقد شود.
فعال آذربایجانی توان آن را دارد که «قاتیقدان قیل سئچه».