Skip to main content

هدف از این مقاله طویل و عریض,

هدف از این مقاله طویل و عریض,
Anonymous

هدف از این مقاله طویل و عریض, با جملات پیش و پا افتاده و تکراری بطور عمده در سه بند خلاصه میشود
بند اول: رد گم کردن: یعنی در خواننده های این مقاله همچون تفهیمی بوجود آید که گویا پشت این ما جرا (تشکیل پارلمان در تبعید) دست های دولت آذربایجان در کار است. ولی با مراجعه دقیق به عکس العملها و تحلیلهائی که از طرف فعالین دلسوز حرکت آذربایجان جنوبی در این رابطه داده شده است , اکثرا دستهای اداره اطلاعات جمهوری اسلامی را در پشت صحنه میبینند, نه آذربایجان شمالی.زیرا,

شخصی به اسم روفات مرادوف که نویسنده عمدا از ذکر نام او امتناع کرده است, از مهره های اصلی و فعال دراین ماجرا بود و هنوز هم است. روفات مرادوف یکی از عوامل شناخته شده اداره اطلاعات ایران و ده سال همکار مهم تلویزیون سهند بوده وحالا هم فقط جلدش را عوض کرده است . هدف اصلی از تشکیل پارلمان بدست عوامل اداره اطلاعات , اولا ایجاد تفرقه بین فعالین آذربایجان, ثانیا, لوث کردن و از اعتبار انداختن خود ایده, تشکیل پارلمان در تبعید بود.
از آقای دکتر لقمان سئال میشود که چرا از روفات مرادف اسم نبرده اید , چون میدانستید که چرا؟
2- تخریب و بی ارزش جلوه دادن روح وچرا های حرکت ملی آذربایجان , فعالین و رسانه های آن , که نا گفته پیداست , در واقع هم سوئی و هم آوازی با جمهوری اسلامی ایران ومخالفین پان ایرانیستهای آن است.
3- ایده پان ایرانیستی نویسنده این مقاله است که خودش هم اذعان دارد. ممالک را استان معنی میکند, انگار کسانیکه آن زمان
ممالک محروسه ایران اسم گرازی کرده بودند , معلوماتشان به حدی نبوده که کلمه ممالک نه بلکه کلمه ایالات بنویسند.
نوسنده محترم حتما از آمار و ارقام کمی اطلاع دارند که, چرا جمعیت ایرا ن در پنجاه , شصت سال اخیر سه و نیم برابر شده , در حالیکه تعداد جمعیت آدربایجانیها ( شهرها و روستاها) در جمع استانهای آذربایجان تغییر نکرده است. آمار و ارقام مهاجرت ها از استاهای آذربایجان به استانهای فارس نیشن را می شود انکار کرد؟ رشد اقتصادی شهرستانهای فارس نشین با شهرهای آذربایجان یکی است؟ بودجه سالانه استانهای فارس نشین با استانهای آذربایجان یکی است؟ منابع: رسانه های خود دولت ایران.