Skip to main content

انصاف گرامی،

انصاف گرامی،
آ. ائلیار

انصاف گرامی،
خوشبختانه نظر شما درمورد نظریات من صحیح نیست. آن چیزهایی که شما اشاره کرده اید من بیشترشان را نقد کرده ام.
و موافق آنها نیستم.علت برداشت ناصحیح شما آن است که نوشته هایم را دقیق نخوانده اید. برخی تکه ها را دیده اید و قضاورت کرده اید. برای شناخت اندیشه ی یک قلمزن ضروریست همه ی نوشته های او را دقیق مطالعه کنیم.
میدانم کمترکسی چنین حوصله ای دارد. از این رو خلاصه ای از نظر خود را می نویسم شاید مشکل گشا باشد:
- من از حقوق برابر فارس-و غیر آن دفاع میکنم.
-همه ی فرهنگها را دوست دارم و برابرمیدانم. ولی حق نقد را به همه چیز محفوظ میدارم.
-خاک ایران را دوست دارم. و برای سیستم فدرال درداخل آن میکوشم. جدایی را درست و به سود نمی دانم. اما آزادی سیاسی جدایی خواهان را قبول دارم. و فدرالیسم را راه حل ایران متحد میدانم.

-ناسیونالیسم ملیتی و فارسی را نقد میکنم و به سود جامعه ایران نمیدانم. به دوست داشتن کشور و زادگاه و جهان ارج میگذارم.
-زبان و فرهنگ فارسی و مردمان آنرا مثل مردم خود دوست دارم. و احترام میگذارم.
-------------
تاجایی که میدانم خلاف این چیزها اندیشه و مطلبی ندارم. اگر کسی خلافی مشاهده کند ممکن است به علت عدم مطالعه کافی در نوشته های من باشد. و یا شاید اشتباه من باشد. درهرصورت اگر اشتباه از من باشد عذر میخواهم. ولی تا جایی که میدانم اندیشه های من انساندوستانه-ساختن جامعه ی متحد و دموکراتیک و آزاد و سکولار بوده است. به آزادی سیاسی همه ی جریانهای سیاسی ایرانی بدون استثنا باور دارم.
------------
من همیشه مخالف شعارهای ضد فرهنگ و زبان و مردم فارسی زبان بوده و هستم. نقد را در همه جا آزاد میدانم و چیزی را خارج از نقد نمی بینم. البته منظورم نقد متین و محترمانه و در حد امکان علمی ست. البته منهای اشتباهات که طبیعی ست و همه داریم.
من به دوستی همه ی ملیتهای ایران مخصوصا فارس با دیگران باور دارم و برای حفظ و گشترش آن نیز میکوشم.
نقد من در هر زمینه نه نشانه ی منفی بل بخاطر حفظ و گسترش دوستی ست.
-----------
شاید این چند کلمه چیزی را روشن کند. در هرحال همیشه آماده ام دررفع سوتفاهمات با دوستان ضمن احترام به آزادی متقابل توضیحات لازم را بدهم .

در ضمن ممنون از زحمتی که کشیده و نظرتان را نوشته اید. میکوشم این سوتفاهمات را رفع کنم و هرچه ممکن است بهتر و روشنتر نظرم را بیان کنم. به شعار زبان که اشاره کرده اید و چیزهای دیگر من جهت نقد آنها و نادرست بودنشان ذکر کرده ام و نه در تأیید آنها. به کارگیری خشونت را درمیان مردمان ایران ممنوع میدانم و مخالف اعمال خشونت و عدم مسالمت هستم.
بهرحال ممنون از نظرشما.