Skip to main content

جناب بابای یکی از بزرگ ترین

جناب بابای یکی از بزرگ ترین
Anonymous

جناب بابای یکی از بزرگ ترین اشکالات همه پانها و در مورد این مقاله پانتورکها این است که از انجای که تفکراتشان همیشه در مقابل علوم مختلف از تاریخ تا سیاست ذاتا شکست خورده بوده حرفی برای گفتن ندارند ناچار از در سطحی نگری و غیر جدی بودن وارد میشوند، و جالب تر از همه انتظار پانتورکها از مردم برای فدا کردن جانشان در راه این سطحی نگری ها است و وقتی مردم چنین کاری انجام نمیدهند سرخورده میشوند.

شما اگر اذربایجانی هستید باید بدانید جدای از پانها که مشکل شماست مسئله تاریخ و زبان اذربایجان بحثی است علمی و احتیاج به بررسی علمی دارد . حواله کردن چنین مسائل مهمی به مقالات نیمه طنزی به شکلی که شما مطرح کردید نمیتواند مشکل عمیق تفکر تورکگرای با حقیقت علمی را رفع کند. حقیقت تاریخی اذری بودن و غیر ترک بودن اذربایجان را تایید میکند.چه بخواهید چه نخواهید. حقیقت تاریخ معاصر جمهوری ترکیه و تاریخ عثمانی و رابطه ان با اذربایجان مقابل چشمان هر محققی است که جداقل یک کتاب به دست بگیرد. نمیشود این مسائل را انکار کرد.

امروز تاریخ نگار پانتورک جناب گونتای گنج الپ در صفحه فیسبوک خود صادقانه و رک گفته اند یابد نام اذربایجان پاک شود چون غیر ترکی است. لطفا حاشیه نروید. البته انتفاد علمی همیشه مورد قبول است.

این مسئله که مغولها زبان اذربایجان را ترکی نکرده اند را قبل از جنابان معظم پانترک ، اقای کسروی در کتاب زبان پاک خود نوشنه است تا شما از او یاد گرفته به جای تشکر طوری با لحن تمسخر صحبت کنید مثل اینکه این انتقاد از طرف امثال شما بر ضد تفکرات کسروی نگاشته شده است. مشکل شما عدم مطالعه است.شما کلا نمیدانید در مورد چه صحیت میکنید. جناب منصوری در کتاب خود درجواب چگونگی ترک زبان شدن اذربایجان سخنانی گقنه اند که میتوانید مطالعه کنید.