Skip to main content

افقانستان, لیبی, عراق و غیره

افقانستان, لیبی, عراق و غیره
Anonymous

افقانستان, لیبی, عراق و غیره بایستی از طالبان, قذافی و صدام عبور می گردند . مردم این کشورها به تنهائی قادر به این کار نمی بودند چرا که جامعه جهانی در ساختار این حکومتها بر خلاف زمان شاه و یا مصر و تونس نقشی نداشتند که بتوانند آنرا از درون تضعیف کرده و انتقال قدرت آرامتری را رقم بزنند. کهریزکیان, اسد و حکومتهائی که به هیچ عنوان جوابگو نیستند از کشتار ملیونی قبل از سقوط ابائی نخواهند داشت. وضعیت پس از سقوط این حکومتها به درایت مردم آن بستگی دارد که اگر در مرزبندی دینی خود را کرفتار کنند و یا از تقدس مرزهائی سیاسی بجای اراده انسانها آویزان شوند همانی می شود که می بینیم. از پیشرفت افغانستان کافیست اشاره کرد که در حال حاضر 3 ملیون دختر دانش آموز در مدارس تحصیل میکنند که طالبان خانه نشینشان کرده بود. حکومت سکولار افغانستن و رعایت حداقل حقوق اقلیتها خود نیز داستان موفقیت دیگریست.

در لیبی آمازیقهای سکولار دوفاکتو صاحب حکومتی خودگردان شده اند و درگیری اعراب سکولاربا اسلامیون وحشی آینده ای همانند تونس سکولار و دموکراتیک را رقم خواهد زد که خود قدم بزرکی بسوی برقراری کرامت انسانیست . عراق از سیستم فاشیستی عراق عربی صدام عبور کرده و اگر در جنگ مذهبی مخرب درگیر شده بدلیل دخالتهای ایران می باشد . در صورتیکه سوریه هم چاههای نفت فراوان همانند لیبی داشت, غرب اسد را بمبارن میکرد و شاهد فاجعه ای به این ابعاد نمی بودیم. تلفات انسانی بی ثباتی حال حاضر در لیبی , افقانستن و عراق بمراتب از ثبات زمان طالبان و صدام و قذافی کمتر است. این کشورها وقتی موفق به برقراری ثبات گردند بسرعت پیشرفت خواهند کرد.
تحویل موشکهای پدافند اس300 به ایران احتمالن با توافق روسیه با اسرائیل و امریکا صورت میگیرد چراکه ظاهرن اسرئیلها موفق به ساختن سیستم مختل سازی ان شده اند. روسیه با گرفتاری که در اوکرائین برای خود درست کرده قادر نیست با غرب در ایران سرشاخ شود.
تصور اصلاحات و یا کذر مسالمت امیز از سیستم اسلامی-فارسی در ایرانی که هرگز فرهنگ دیالوگ و تغییر قدرت بشیوه دموکراتیک نداشته رویائی بیش نیست.