Skip to main content

«بایرام توفارگانلی» نوشته ی

«بایرام توفارگانلی» نوشته ی
آ. ائلیار

«بایرام توفارگانلی» نوشته ی خود را با بینش «سیاست یکسان سازی» رضاشاهی و حکومت اسلامی نوشته است. و این سیاست مال ساواک و ساواما بود وهست. »

سیاست یکسان سازی (زبان واحد-ملت واحد-قدرت واحد) سیاست شاه و شیخ بود و هست. و این سیاست- ژنوساید فرهنگی و عصاره ی نژاد پرستی ناسیونالیسم عظمت طلب فارسی ست. کسانی که خلاف این را درست میدانند « دلیل» ارائه بدهند.

کسانی که نام مرا مثل آدامس به دهان انداخته مدام می جوند ، بجای نقد سیاست یکسانسازی، از پیاده کنندگان ژنوساید - شاه و شیخ -دفاع میکنند. بدون اینکه دلیلی برای درستی نظرخود ارائه بدهند.
اینان که طرافدار سیاست یکسان سازی شاه و شیخ ، و ژنوساید فرهنگی هستند بهتر است دلایل درستی ژنوساید را بیان کند.

حکومتی و غیر حکومتی می تواند نظر خود را مطرح کند. نقاد هم حق دارد بگوید این اندیشه و سیاست توسط ساواک و ساواما پیاده شده است یا نه. سیاست یکسان سازی (زبان واحد-ملت واحد-قدرت واحد) -ژوساید فرهنگی-سیاست شاه و شیخ، واقعیتی ست که رخداده و میلیونها انسان آنرا تجربه کرده اند و میکنند.
اینکه گویا آ. ائلیار «به مخالف فکریش تهمت وابستگی به ساواک و ساواما می زند» سخن ست بی پایه و بی مایه . اینجا سیاست مطرح است و اندیشه و کار. نه شخص.
مدعی جرئت دفاع از ژنوساید فرهنگی را ندارد، به این و آن شاخه می پرد. تنها بلد است نام دیگری را مثل آدامس تو دهنش بجود و به هر چیز ربط بدهد.