Skip to main content

دوست گرامی مسئول فنی، چون شما

دوست گرامی مسئول فنی، چون شما
تبریزی

دوست گرامی مسئول فنی، چون شما راهی سفر چند روزه هستید من نیز فراوان نمی نویسم و چون شما گرفتار هستید نیازی هم نیست که بیدرنگ به من پاسخ دهید اما من این چند سطر را برای آگاهی شما و دوستان دیگر می نویسم، نخست آن که در یادداشت پیشین، من یکی از نشانی های اینترنتی را نادرست نوشته بودم که باز نمی شد و نشانی درست این است:
http://www.kayhandenmark.com/2015/05/blog-post_2868.html
دیگر آن که شما می گوئید: ( ..... وقتی شما عکسی را در اندازه بزرگتر از گنجایش ستون ایران گلوبال در مطلبی وارد می کنید به طور اتوماتیک کوچک می شود و به اندازه ستون درمی آید ..... ستون های سایت گنجایش عکس 689x800 را ندارند ..... ) دوست گرامی، من نیز می دانم که تا کنون عکس های بزرگتر از ستون های تارنمای ایران گلوبال به گونه خودکار فشرده می شدند و پس از راست کلیک کردن بر روی عکس و کلیک گزینه Save Picture As و گزینه های .....

..... همانند در مرورگرهای گوناگون، کاربران اینترنت می توانستند این عکس را در اندازه اصلی در کامپیوترشان ذخیره کنند و این روال کار بسیاری از تارنماها و تارنگارهاست و عکس بزرگ پس از هماهنگ شدن با اندازه ستون ها فشرده می شود و پس از ذخیره کردن به اندازه اصلی برمی گردد، در پاره ای از تارنماها و تارنگارها نیز روش کار این چنین است که پس از راست کلیک کردن بر روی عکس فشرده شده و کلیک بر روی گزینه Open Link In New Tab و گزینه های همانند در مرورگرهای گوناگون، عکس در صفحه نوینی با اندازه اصلی باز می شود و سپس می توان آن را در کامپیوتر ذخیره کرد! برای نمونه شما در این لینک عکسی را که اندازه آن 615×491 است را می توانید ببینید:

http://taghato.net/article/11199

پس از راست کلیک کردن بر روی این عکس و کلیک بر روی گزینه Open Link In New Tab و باز شدن عکس در صفحه ای دیگر عکسی را با اندازه 1696×1354 می توان دید و آن را در کامپیوتر ذخیره کرد و همچنین نشانی اینترنتی این عکس را نیز می توان ذخیره کرد:

http://taghato.net/wp-content/uploads/2015/05/Jila-Baniyaghoub-Negar-Haeri.jpg

تارنمای ایران گلوبال نیز مانند همه تارنماها و تارنگارها تا کنون این چنین کار می کرد اما اکنون چه رخ داده است؟ آن چه که اکنون رخ داده است این است که فشرده سازی عکس ها در تارنمای ایران گلوبال از میان رفته است و هنگام فرستادن عکسی با اندازه اصلی به تارنمای ایران گلوبال آن عکس ها خود به خود کوچک می شوند و کوچک سازی جای فشرده سازی را گرفته است! با این روال اگر کاربرانی بخواهند عکس های گوناگون را پس از ویرایش و بهسازی با نرم افزارهای گرافیکی با اندازه اصلی به ادیتور تارنمای ایران گلوبال بفرستند انجام چنین کاری برایشان ناشدنی خواهد بود! و با این روال عکس های خوب جایشان را به عکس های بدریختی خواهند داد که ارزش هنری ندارند!

این گرفتاری به تازگی در ایران گلوبال به بار آمده است و پیش از این چنین چیزی در ایران گلوبال دیده نشده بود و به زبان ساده و کوتاه و گویا گزینه ای به نام (اندازه اصلی) در بخش فرستادن عکس ها در ادیتور تارنمای ایران گلوبال از کار افتاده و جای خودش را به (اندازه کوچک) داده است!