Skip to main content

شما میفرمایید :

شما میفرمایید :
Anonymous

شما میفرمایید :
از نظر تاریخی در مورد چگونگی نام آذربایجان در بین مورخین نظریات متفاوتی با توجه به معنا و مفهوم این نام وجود دارد,

به هیچ وجه اختلاف نظری وجود ندارد اصولا اینکه اذر نام طایفه ترک است جعل جدید پانترکها است و در هیچ کتاب و سند تاریخی چنین ادعای ذکر نشده است.
استرابو میگوید این نام از نام اتروپاتن گرفته شده است که نام شخص است، یافوت حموی میگوید اذر یعنی اتش و اذربایجان بر گزفته از ان است. ما قوم ترک اذر نداریم. در کتاب دیوان الغات ترک که نام تمام فومهای ترک نوشته شده است اسمی از اذر وجود ندارد الیته شاید یادشان رفته باشد!
اتر+پاتن اتر همان شکل قدیمی اذر یه معنای اتش است اذربایجان یعنی محافظ اتش.

متاسقانه از انجا که شما و دوستان همفکر شما اهمیتی برای اذربایجان و پژوهش علمی قائل نیستید یر خلاق تمام استاد قطعی تاریخی طوری وانمود میکنید مثل اینکه در این میان توطئه ای در میان است.
یزای پزوهش صحیح تاریخی متد علمی وجود دارد که شما حتی القیای ان را هم نمیدانید. برای یرسسیهای تاریخی نه عنایت الله رضا نه کسروی و ته رحیم رئیس¬‌نیا و نه دیگران سند تاریحی و ملاک نیستند و نمیتوانند باشند. شما یاید قدیمینرین سند های موجود در این رابطه را برسسی کنید اسناد تاریخی در 2000 سال قبل 1000 سال قبل را یه عنوان مدرک نشان دهید اما سوال اینجاست که چرا چنین نمیکنید؟؟
از انجای که مثلا شما نمیتوانید تاریح نگار یونانی استرابو را در 2000 سال قبل یه سیاست ورزی و پان فارسیزم متهم کنید با مثلا با هیچ سریشی نمیتوانید یاقوت حموی و این حوقل را یه رضا خان و پان اریایسم وصل کنید کلا قید انها را زده اید تا یا علم کردن نام عنایت الله رضا و کسروی و ذکر اسامی معاصر طوری وانمود کنید که گوی این صحبتها اختراع انهاست و ذهن خواننده خود را در شبهات فرو ببرید تا ایدولوژی صد در صد سیاسی خود را به انها القا کنید. کسروی را میتوان به پان فارسی متهم کرد این به کار شما می اید اما تاریخنگار کلاسیک این فقیه همدانی را نمیشود پس یاید از کسروی نام برد نه از شخصی در 800 سال قبل گوی تاریخ اذربایجان از کسروی یه یعد شزوع شده ؟؟؟
همان طور که در تمام اسناد تاریخی به وضوح قابل رویت است انچیزی که ایلات اذربایجان نه اذربایجان تامیده میشده است شامل ارمنستان، اران، اذربایجان و گرجستان میشده است. بین اذربایجان و ایلات اذربایجان به غنوان تقسیمات اداری در اسناد تاریخی فرق وجود دارد.

شما ادعا دارید کسانی که میگویند جمهوری اذربایجان ربطی به کلمه اذربایجان ندارد دروغ سیاسی میگویند و شما و امثال شما جقیقت علمی. اگر چنین است شما چرا ارمنستان و گرجستان را هم اذربایجان نمیدانید چرا یه شکلی گزینشی از ایلات اذربایجان ذکر شده در اسناد تاریخی فقط یخش آران ان را جز اذربایجان میدانید؟؟

همان طور که در مقاله اذربایجان کجاست که در ایرانگلویال منتشر کردم نشان دادم از 80 شهر جمهوری اذربایجان فقط یک بار بردعه و یک بار نخجوان و یک بار گنجه جر اذربایجان یه حساب امده است انهم فقط در یک منیع پس یقیه 77 شهر ان جمهوری جه شده است محقق؟؟؟

مقاله:
http://www.iranglobal.info/node/45998