Skip to main content

چهل کشور عضو اتئلاف ضد داعش

چهل کشور عضو اتئلاف ضد داعش
کیانوش توکلی

چهل کشور عضو اتئلاف ضد داعش هیج غلطی در جلوگیری از پیشروی داعش در عراق انجام نمی دهند . سعودی ها اما روزانه یکصد و پنجاه بار، یمن را بمباران می کنند. آنان حتی یکبار هم در مقابله با داعش قرار نگرفته اند . امریکایی ها می گویند که ارتش عرلق انگیزه جنگ ندارد و در عین حال برای شرکت جنگجویان شیعه در مقابله با داعش ؛ زیر فشار سعودی ها مانع تراشی می کنند. رشد سرطانی داعش به زیان کلیه کشورهای منطقه است . از سوی دیگر قاسم سلیمانی می گوید:«"امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی

در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند.» آقای رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران گفت که ایران بر مرزهای خود "تسلط کامل" دارد و به گفته او "هیچ حادثه امنیتی در مرزها روی نداده است."
وزیرکشور گفته است که حضور نیروهای خارجی مانند آمریکا نمی‌تواند مانع گروه‌های تروریستی شود و به گفته وی "کشورهای منطقه باید با همکاری یکدیگر نسبت به این موضوع اقدام کنند." از طرف دیگر آقای پوردستان در همین رابطه دیروز (۲۴ مه/۳ خرداد) باردیگر هشدار داد و تاکید کرد که "نیروهای تروریستی و تکفیری" اکنون هم در نزدیکی مرزهای ایران هستند و از نمایندگان مجلس خواست تا برای تقویت نیروی زمینی ارتش و سپاه، خرید تانک و تعمیرات اساسی هلی‌کوپترهای جنگی "نگاه ویژه‌تر" داشته باشد. دولت پولی در بساط ندارد. روسیه هم که ماه گذشته قول تحویل موشک های ام 300 را داده بود که با امتیاز گیری از طرف های غربی جا زد و تحویل این موشک ها که جنبه استراتژیک برای ایران دارد، سر باز زده است.