Skip to main content

جناب حسین استارا

جناب حسین استارا
Anonymous

جناب حسین استارا

ایشان همان اسناد تاریخی را که ذکر کرده اند را هم از زبان عنایت الله رضا نقل میکند که مثلا عنایت الله را میگوید یاقوت حموی فلان چیز را گفت.

و در ثانی باید به این نکته توجه کرد که ایلات اذربایجان به عنوان تقسیمات اداری با خود اذربایجان متفاوت است. در ایلات اربایجان ارمنستان و گرجستان هم وجود دارد چرا کسی انها را اذربایجان نمیداند؟؟؟ چرا اینها سانسور میشود و گیر سه پیچ میدهند به اران.
هیچ نویسنده فارسی از جمله عنایت الله رضا ادعا نکرده است اذربایجان همیشه صد در صد زیر ارس است و اران بالای ان.ارس مرز بین اران و اذربایجان بوده اما در طول 3000 سال طبیعی است که به شکل خیلی محدود و استثنای در حد یک شهر بالا و پاین برود . اقای راشدی در این مقاله انها را علم کرده اند.

عنایتالله رضا در کتاب چند صد صفحه خود بارها گفته اند که نخجوان یکبار جز اذربایجان ذکر شده است و بقیه شهرها را هم میشمارند اما اینها استثنا هستند و محدود. من هیچ کتاب فارسی ندیده ام که اینها را انکار کنند . ادعاهای اقای راشدی کذب است. در اینده اسکن تصاویر کتاب عنایت الله رضا را در وبلاگم خواهم گذاشت.
باز هم در تکرار این موضوع لارم است که از 80 شهر جمهوری اذربایجان فعلی تنها 3 شهر انهم فقط در یک سند جز اذربایجان حساب شده است.