Skip to main content

محمد عزيز چندين انتقاد به

محمد عزيز چندين انتقاد به
Anonymous

محمد عزيز چندين انتقاد به مقاله شما از نظر من وارد است.
گفتيد كه در بود فرهنگستان توركى در كشورهاى همسايه احتياجى به بودن آن در تبريز نيست.بنظر من اولا زبان ما از توركى استانبولى جداست و تفاوتهاى لهجه هم با جمهورى آذربايجان دارد،وانگهى فرهنگستان زبان توركى يعنى اينكه شوينيسم فارسى مجبور به قبول زبان توركى شده است. شما در همين ايرنگلوبال نگاه كنيد هر هفته دهها مقاله نشر مى شود كه گويا ما تورك نبوده ايم.اتفاقا فرهنگستان زبان توركى اولين قدم در نابودى در صدها سال تلاش پان ايرانيسم براى انكار هويت ماست.
٢-مى گوييد كه كمپين درخواست مجوز براى زبان مادرى و كارت قرمز به روحانى،كار حكومت هم نباشد در راستاى منافع آن است و هيچ سودى به نفع حركت ملى يا زبان توركى يا خلق آذربايجان ندارد.حركت ملى آذربايجان ادعا دارد جنبش مدنى و بدون خشونت است ،خوب اين جنبش بايد براى اثبات زنده بودن خود،كنش انجام دهد

نمى شود كه ادعا كرد ما كار سياسى مى كنيم و در خانه نشست و كارى نكرد.انسانهايى با قبول مسولئيت و خطرات ناشى از آن دست به اقدام عملى مى زنند. اين حق آنهاست و بهترين روش كم هزينه هم است،مى گوييد تاثير ندارد! اما اينكه انسانها جمع مى شوند،اعتراض مى كنند و دستگير مى شوند و آگاهانه اين كار را دوباره تكرار مى كنند.همديگر را مى شناسند و به قدرت خودشان واقف و به خودشان ايمان مى آورند.مگر اين كم دستاوردى است؟
مسلماً راه درازى در پيش است و همه كارها به اين آسانى نيست كه مثل فيلم سينمايى هندى باشد. اما مگر راه ديگرى هم داريم؟يا اصولا آيا ديكته نانوشته،اشتباه خواهد داشت؟
با احترام