Skip to main content

به آقای م – سحر...همانطور که

به آقای م – سحر...همانطور که
ناصر کرمی

به آقای م – سحر...همانطور که نوشته اید اسلام با ایران و ایرانیان همان کاری را کرد، که امروز سپاه اسلام داعش با مردمان غیر عرب و تُرک یعنی مردمان کُرد ایرانی نژاد در خاورمیانه میکند، البته ورود و صدور اسلام به ایران صد بار و مرتبه بدتر و وحشیانه تر از داعش امروز عمل کرده است.
امّا اسلام عرب تباران با ما ایرانیان و فرهنگ و زبان پارسی چه کرد و نکرد، در حال در سال 1258 میلادی دین اسلام و ساختار سیاسی خلیفه گری آن بدست مغولان برای همیشه در جهان از بین رفت، آنهم با مشورت و تشویق ایرانیان.
ولی این مردم تُرک تبار بودند و هستند، که اسلامگرایی عربی را رونق دادند و به روش همان دوران صدر اسلام خلیفه گری و سلطانی را به روش همان خلفای راشدین در خاورمیانه و ایران رونق دادند.

دقیقأ از تاریخ مهاجرت مردم تُرک تبار در قرن 12 از دامنه های آلتایی و مغولستان و از غرب چین بسوی غرب، از سال 1285 تا سال 1326 میلادی اسلامگرایی را منشور و محور تمدن و فرهنگ سازی و ساختار سیاسی و حکومتی خود قرار دادند و پرچم در جهان بر زمین افتادهء اسلام عرب گرا بر دوش گرفتند و بر افراشتند تا بالاخره در سال 1453 میلادی با فتح قسطنطنیه پایتخت امپراطوری رُم و رُم شرقی حکومت خلیفه گری عثمانی را در ادامهء اسلامگرایی اعراب بنا نهادند و به توسعه و گسترش دیا اسلام پرداختند.
بدون مردم تُرک تبار پرچم دین اسلام محو شده در جهان دیگر در تاریخ، برافراشته نمی شد، اسلامگرایی امروز مدیون تُرک تباری است و نه عرب تباری.
مسجد صوفیا در ترکیه امروز، همان کلیسای بزرگ جهان مسیحیّت بوده و هست که تُرک تباران آنرا به مسجد تبدیل کردند، Konstantinopels قسطنطنیه پایتخت امپراطوری رُم که بنام قیصر نامگذاری شده بود، آنرا تُرک تباران به " اسلامبول" یعنی "شهر اسلام " تبدیل کردند،
هستند از شرق شناسانی که بر این نظر هستند که در اساس "اسلامگرایی برای شکست ایرانیان" شکل داده شده است و امپراطوری رُم شرقی و غربی از آن حمایت میکرده اند، اگر خود محمد این عبدالله و خلفای بعد از او نتوانستند، قطعأ بر ایران آنزمان و بر امپراطوری رُم شرقی پیروز شوند، امّا این تُرک تباران بودند که برای گسترش اسلامگرایی و تسخیر ممالک دیگر رُم شرقی را شکست دادند و ایران را هم تسخیر کردند، از آنزمان تا کنون خاورمیانه و ایران ما روی آسایش و امنیّت و رشد و توسعه را ندیده و نخواهد دید.
بینادگذار جهادیسم و اسلامگرایی رادیکال از قرن 11 به اینطرف مردم تُرک تبار بودند و هستند، داعش امروز دست پروردهء همین مردم هست.

در قرن 15 که اروپا دوران رنسانس و مدرنیته، و آغاز عصر روشنگری و سکولاریسم و تئوریهای این جهانی با ساختارهای مدرن سیاسی و حکومتی را طی میگرد، امّا همزمان در شرق، تُرک تباران در خاورمیانه و در آسیای کوچک ( ترکیه امروز) در ایران ساختار حکومتهای دینی، سنتی خلیفه گری سنی و شیعه را بر پا کردند، عامل عقب ماندگی و اسلامزدگی در ایران مردم عرب نبوده و نیستند، بلکه مردم تُرک تبار در شکل حکومتهای صفوی و قاجار هستند، که نجف و کربلا را به مشهد و قم آوردند و اسلام را در ایران به عنصر سیاست ورزی تبدیل کردند، اسلامگرایی و شیعه گری قزلباش ایدئولوژی سیاسی مردم تُرک تبار از کمونیستهای آن تا لیبرال ترین آنها، از حزب توده گرفته تا سازمان فدائیان( بویژه سازمان اکثریّت) میباشد.
در این شکی نیست که از دوران حملهء اعراب در نیمهء قرن هفتم میلادی ایران دچار بحران شده است، امّا من درک نمیکنم که چرا شما و امثال شما فقط به اعراب می پردازید و در این میان به عاملان اصلی و مشکل بینادی یعنی مردمان تُرک تبار و عملکرد اسفبار و واپسگراینه و ضد ایرانی آنها از قرن 12 به بعد در خاورمیانه و در ایران نمی پردازید، حیا و شرم دارید ؟ میترسید ؟ و یا نمیدانید ؟. امروز ایران مانند گذشته دستخوش پان ترکیسم و پان غربیسم است، و علی خامنه ای و مردم تُرک تبار ساکن ایران این دو پان را تقویت و یاری میرسانند، دیگر جایز نیست، پرچم هویّت ایرانی و سرنوشت سرزمین ایران به بیگانان و مهاجرین به ایران سپرده شود.

بر خلاف دیدگاه آقای کیانوش توکلی اسلام و شیعه گری هیچگاه هویّت ایرانی نبوده و نیست. عوام اندیشیدن و عوامگری در حوزهء علوم تجربی و راسیونالیسم و ماتریالیسم تاریخی و دیالکتیک جا و مکانی ندارد.