Skip to main content

در این سخنرانی، آقای میلانی

در این سخنرانی، آقای میلانی
کاظم موافق

در این سخنرانی، آقای میلانی به چند نکته کلیدی و مهم اشاره می‌کند:
۱- من "همین دو هفته پیش" از تهران برگشته ام، در آنجا با مقامات مهمی‌ حکومتی ملاقات داشته و حامل پیام آنها هستم.
۲- عامل همه مشکلات منطقه از جمله ظهور داعش نتیجه سیاستهای "عربستان سعودی" است.
۳- همه اقدامات جمهوری اسلامی در چهارچوب "سیاست خارجی‌ منطقه ای" و رقابت استراتژیک با عربستان قابل توجیه و منطقی‌ است.
۴- از پذیرایی‌ "۵ ستاره" و دست و دلبازی مدیر مرکز بابت پرداخت "حق الزحمه" خود تشکر می‌کند.
۵- دشمنی نظام با اسرائیل "استراتژیک" است.
۶- با نقل قول از رفسنجانی: رژیم به "دانش مورد نیاز" برای ساخت بمب دست یافته است.
۷- منافع مشترک فراوانی درمنطقه برای همکاری مشترک ایران و آمریکا وجود دارد.

۸- شروع مشکلات در عراق را نه دخالت نظام که مخالفت عربستان با از دست دادن نفوذ سنی‌ها به سود اکثریت شیعه معرفی‌ می‌کند.
۹- تولد عراق از دل‌ امپراتوری "مقتدر" عثمانی( دقیقه ۱۵).
۱۰- اعتراض به نظریه‌ سعودی‌ها به این حقیقت که : آمریکا عراق را در سینی طلا به ایران تقدیم کرد(۱۶:۴۰) و نقل قول پس از آن در مورد رابطه عربستان و آمریکا ( یک مرد، یک زن) از قول یک دیپلمات سعودی.
۱۱- اعتراف به اهداف توسعه طلبانه رژیم(۱۷:۵۰)
۱۲- اعتراف به اینکه آمریکا خدمتی به "نظام" کرد که خود خمینی نتوانسته بود برای رژیم خود بکند: از میا‌‌ن برداشتن طالبان و صدام حسین به عنوان بزرگترین خطر برای ایران!!( تایید ادعای سعودی ها) و ایجاد زمینه توسعه "نظام"، البته با بجای"نظام" از کلمه "ایران" استفاده می‌کند. (۱۹:۲۰)
۱۳- دروغ‌های درباره آمار کشته‌های ایران در جنگ و اعتراف به از بین رفتن همه سرمایه‌های ملی‌ ایران و عراق از زمان پیدایش نفت تا روز پایان جنگ، و قدردانی‌ ایران ( رژیم) از آمریکا بخاطر از بین بردن دو تا از بزرگترین "دشمنانش".( ۲۰:۴۰)
۱۴- سوریه و ایران: دروغ و دروغ و دروغ. (۲۱: ۲۰)
۱۵- حزب الله: ارسال پول و "تجهیزات" برای حمایت اکثریت شیعه نشین جنوب لبنان که درنهایت به پیدایش "حزب الله" انجامید. ( ۲۳:۰۰)
۱۶- اهمیت استراتژیک سوریه برای ایران: دروغ درباره دودوزه بازی حافظ الاسد که هم از توبره ایران میخورد و هم از آخور عربستان ( ۲۵:۰۰)
۱۷- بهار عربی‌ یا بیداری اسلامی خامنه‌ای : واکنش کاملا متفاوت و متضاد ایران و عربستان نسبت به حوادث تونس، مصرو سوریه که نهایتا به پیدایش داعش در سوریه شد، به همراه توجیه پرفسور ( ۲۶:۱۵)
۱۸- ظهور داعش با سقوط موصل "سومین" شهر بزرگ عراق( ۲۸:۰۰) . متاسف شدم وقتی‌ شنیدم که این استاد و کارشناس خاورمیانه هنوز نمیداند که موصل دومین شهر بزرگ عراق بود و نه سومین. در ادامه اعتراف به لاس زدنهای امنیتی- اطلاعاتی‌ با شیطان بزرگ هم جالب است.
۱۹- احساس شرمندگی پرفسور از "انسان بودن"، پس از دیدن جنایات داعش در خیابان و فراموش کردن جوانان ایرانی بردار در ایران.(۲۸:۵۵)
۲۰- تبلیغ داعش و جنگ علیه آن
۲۱- اعتراف به همکاری مستقیم و غیر مستقیم امنیتی میا‌‌ن قاسم گًل و شیطان بزرگ در جنگ علیه داعش (۳۲:۵۰)
۲۲- پیام اصلی‌ پرفسور: من بتازگی از تهران برگشته‌ام و میتوانم بشما بگویم که بوی تغییرات مثبت را در ایران حس کردم. آنها تا بحال چنین شرایطی برای رسیدن به یک توافق را نداشته اند، توافقی که من معتقدم حتما به آن دست خواهیم یافت، زیرا هردو طرف آنقدر پیشرفت داشته اند که حاضر به ترک مذاکرات نیستند( تا کمر در کثافت گیر افتاده اند) و مسئله این است که راه حل‌های باقیمانده در صورت ترک مذاکرت برای هیچکدام خوشایند نخواهد بود!!!!. پس از امضا موافقتنامه میتوانیم کانالها را بیشتر کنیم و مشکلاتمان را حال کنیم و بهترین نقطه شروع جنگ مشترک علیه "داعش" است.