Skip to main content

به یاد عمو درویش، که ایران

به یاد عمو درویش، که ایران
Anonymous

به یاد عمو درویش، که ایران دوستی اش مایه دق بعضی ها شده است.
علی اشرف درویشیان کرد کرمانشاهی، و از زندانیان چپ زمان شاه است که به یازده سال حبس محکوم شده بود و با وقوع انقلاب آزاد شد. درویشیان ، عضو کانون نویسندگان ایران است. قصه نویسی است که ( به گفته ی خودش ) راه صمد بهرنگی را ادامه می‌دهد. اسم پسرش بهرنگ است.
کتاب‌های ، « ص‍م‍د ج‍اودان‍ه ش‍د» و ، « ی‍ادم‍ان ص‍م‍د ب‍ه‍رن‍گ‍ی»، از جمله کار هایی است که به یاد و به خاطر صمد بهرنگی انجام داد. درویشیان همان کسی است که با صفر قهرمانی گفت و گوی بلند انجام داد که تحت عنوان « خ‍اطرات ص‍ف‍رخ‍ان (س‍ی و دو س‍ال م‍ق‍اوم‍ت در زن‍دان‌ه‍ای ش‍اه)» به چاپ رسید.

درویشیان، گذشته از رمان های بسیاری که نوشته است، در زمینه فلکلور مردم ایران نیز کارکرده است. از جمله این پژوهش ها، کتاب‌های « فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» و فرهنگ ک‍ردی ک‍رم‍ان‍ش‍اه‍ی است . به علاوه (بر خلاف بعضی‌ها) سرش نه به باکو و الهام علی اف بند است ، به‌ شیوخ حاشیه خلیج فارس و نه به وزارت امور خارجه اسرائیل.ازاین رو ، ایران و ایرانی را دوست دارد.
درویشیان ، انسان شریفی ،به زلالی چشمه هاست که نمونه‌اش ، در میان روشنفکران ، کم پیدا می‌شود.عمو درویش ، متأسفانه ، چند سال پیش که سکته ی مغزی کرده و نیمی از بدنش فلج است...