Skip to main content

« من ترکیبی هستم از چندین قوم

« من ترکیبی هستم از چندین قوم
Anonymous

« من ترکیبی هستم از چندین قوم و ملت. از یونانی و گرجی و ارمنی و فارس و ماد گرفته تا کرد و عرب و بلوچ و...» ، با اینهمه، تخم دو زرده ام. چون آذربایجانی ام و هویت و زبانم ، آنقدر برایم مهم است ،که به خاطرش حاضرم تا تجزیه ایران هم پیش رَوَم .گور بابای آن مازندرانی یا آن گیلانی و …که به خاطر زبان مادری اش، علم و کُتل به پا نمی کند، سمینار راه نمی اندازد ، با بیگانه زد و بند نمی‌کند. اصلاً ، به من چه ! شاید آن‌ها زیر بُته عمل آمده‌اند و هویت ندارند!!

وقتی علی اشرف درویشیان ( پس از آن همه شرح و بیان ) می‌گوید ، « اینها تکه هایی از پازل شخصیت و هویت مرا تشکیل میدهند . بدون این ها که گفتم من بی هویت خواهم بود »، قطعاً « پان فارس » ! و خود فروش و خائن به ملت ! کرد است !! «هویت » او را ، تنها «کردستان» و «زبان کردی » تعیین می‌کنند و لاغیر !!کسروی و کاظم زاده ایرانشهر و تقی زاده و غیره هم، به همین دلیل ، خائن به ملت ! آذربایجان بودند.

روزگار غریبی است . آقای اژدر بهنام، از انسانیت ، شعر و حماسه میسازد؛ اما، از آن جا که در نهایت ، همه ی راه ها به رُم ( ببخشید) به آذربایجان و زبان ترکی ختم می‌شود، یکباره ، فاتحه ی همه آن حرف‌های شاعرانه را می‌خواند و به یاد هندوستانش، فیل هوا می‌کند.