Skip to main content

.

.
Anonymous

عیوض گرامی، کامنت شما را به زیر نوشته خودم منتقل کردم تا بتوانیم در اینجا گفتگو کنیم.

سخنی کوتاه با اقای اژدربهنام. تاریخ ایرا ن همین دیروز شروع نشده است .نقش دین اسلا م و شیعه در این کشور بیشتر از زبان پارسی است.500 سال تبلیغ شیعه انقلاب اسلامی را ببار اورد .نزدیک به 100 سال انقلاب بلشویکی حزب توده و فرقه و فدائی خلق و چپ را بوجود اورد .در طول 14 قرن دین اسلام و 500 سال شیعه و 100 سال چپ ما مشگلی بنام زبان نداشتیم. هم اکنون در همه جای ایران و بویژه در اذربایجان دعای زنان و مردان به زبان عربی است.
اما حساسیت ونفرت کنونی از مردم پارس زبان وسیله است برای هدف دیگری .علت را من بیشتر در شکست خیالات عده ای چریک و توده ای و فرقه چی جستجو میکنم. من با اموزش زبان مخالفتی ندارم و امید وارم که اموزش زبان مادری قانونی شود.اما در ایران زبان دین عربی است و

شما حق ندارید قران به زبان ترکی و نماز را به زبان کوردی و یا پارسی بخوانید. در همین مساجد اذربایجان اذری و یا ترکی سخن میگویند ولی بسوی مکه یعنی بیگانه نماز میخوانند.ایا این توهین به مردم اذربایجان نیست که نیایش را به زبان بیگانه بخوانند ؟ من با شما موفق هستم که به زبان مادری سخن گفت و نوشت اما زبان نیایش و نماز و روزه مردم و مناسک به چه زبانی است ؟ عربی ؟ ایا عرب به شما نزدیک تر است یا همین مردم ملایرو توسرکان؟ اگر زبان پارسی برای کودکان اذربایجان اجباری است برای همه مردم ایران زبان و قوانین عرب اجباری است. مردم ایران از دین عرب و قوانین ان در رنج هستند ونه اینکه همسایه انها اهل اهر باشد ویا سنندج و یا عرب خوزستانی .
جای تعجب بحق است شما نظام جنایتکا راسلامی را رها کرده و بجای مبارزه برای سعادت مردم ایران تخم نفرت و انزجار علیه مردم پارس زبان میکارید.ایا ااین سیاست در خدمت ارتجاع حاکم نیست؟ ایا خوشبختی مردم اذربایجان ویا ترکان در ان است که شما میفرمائید؟ الله اعلم.
اگر زوری هست نه از سوی پارسی زبانان بلکه از سوی دین باوران خونریز است که نه زبان میشناسد و نه ملیت و همه فدائی دین نبی هستند.